لاغری در 2 ماه: چطور بهنام موفق شد؟

1401-10-02T07:29:48+03:30آذر 29ام, 1401|لاغری و چربی سوزی|

این روزها رژیم‌ها، مکمل‌ها و وسایل مختلفی برای لاغری سریع پیشنهاد می‌شوند که اکثرا پشتوانه علمی ندارند. بسیاری از این روش‌ها در عمل هیچ تاثیر مثبتی ندارند. اما از آنجا که اکثر افراد دوست دارند سریع لاغر شوند این روش‌های بی‌تاثیر و مضر فراگیر می‌شود.

پس نمی‌توانیم سریع لاغر شویم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی روش‌های مستند علمی وجود دارند که می‌توانند سرعت چربی‌سوزی را افزایش دهند. در اصل سرعت چربی‌سوزی را تا جایی که بدن شما اجازه دهد افزایش می‌دهند. در این مقاله قصد داریم تجربه یکی از متقاضیانمان به نام بهنام که توانست لاغری در 2 ماه را تجربه کند بازگو کنیم.

نگران نباشید این مقاله فقط یک تبلیغ نیست و می‌خواهیم چیزهایی که برای ایشان انجام دادیم را به شما هم بگوییم.

این اشتباهات را مرتکب نشوید!

می‌خواهید سریع لاغر شوید؟ پس نباید این اشتباهات را مرتکب شوید. این اشتباهات نه تنها مانع از چربی‌سوزی سریع می‌شوند بلکه ممکن است انگیزه و انرژی شما را کاهش دهند. حتی در برخی مواقع می‌توانند عوارض هم برایتان داشته باشند. پس اول به یک سری از اشتباهات متداول می‌پردازیم سپس در مورد راهکارهای عملی برای لاغری در 2 ماه صبحت می‌کنیم.

اشتباه اول: آب کرفس نخورید!

کرفس مفید است اما آیا برای همه چیز مفید است؟

متاسفانه بسیاری از افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند به دنبال روش‌های راحت هم هستند. بسیاری از متخصصین پیشنهاد می‌کنند آب کرفس بخورید اما هیچ منبع علمی نتوانسته این موضوع را تایید کند که نوشیدن آب کرفس بدون رژیم غذایی اصولی شما را لاغر می‌کند!

احتمالا متوجه شده‌اید که آب کرفس نمی‌تواند بدون رژیم غذایی شما را لاغر کند. البته هنوز اثر مثبت آب کرفس با رژیم غذایی هم مشخص نیست! پس اگر نمی‌توانید آب کرفس بخورید، اجباری نیست. به جای آن به اصول رژیم غذایی که در ادامه خواهیم گفت پایبند باشید.

اشتباه دوم: مکمل‌های چربی‌سوز را فراموش کنید!

بگذارید خیالتان را راحت کنیم!

هیچ روش موثری برای لاغری در 2 ماه وجود ندارد مگر همراه با رژیم غذایی باشد. یعنی شما بهترین و قوی‌ترین مکمل‌های چربی‌سوز (از نظر خود شرکت‌های تولیدکننده) را مصرف کنید ولی هیچ توجهی به رژیم نداشته باشید، قطعا لاغر نخواهید شد.

اینکه می‌گویند فلان گیاه دارویی می‌تواند شما را بدون رژیم و تمرین لاغر کند فقط جنبه تبلیغاتی دارد و قطعا پول، وقت و سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

اشتباه سوم: کمربند لاغری پولتان را هدر می‌دهد

چربی‌سوزی چطور رخ می‌دهد؟

لاغری به معنای آزادسازی اسیدهای چرب از سلول‌های چربی است. وقتی شما چاق می‌شوید در اصل اسیدهای چرب در داخل سلول‌های چربی بدنتان ذخیره می‌شوند. حالا برای چربی‌سوزی باید بتوانید این اسیدهای چرب را از سلول‌های چربی بیرون بکشید. بعد از این مرحله باید اسیدهای چرب آزاد شده را به عنوان انرژی مصرف کنید وگرنه ممکن است دوباره برگردند و هیچ چربی‌سوزی رخ ندهد.

اگر این فرایند به خوبی رخ دهد به لاغری در 2 ماه خواهید رسید. پس هر چیزی که شما امتحان می‌کنید اگر به این اتفاقات کمک کند موثر است. در غیر این صورت هیچ تاثیری نخواهد داشت. نکته مهم اینجاست که هم باید آزادسازی اسیدهای چرب رخ دهد و هم سوختن آن‌ها. یعنی اگر یکی از این دو رخ ندهد، لاغر نمی‌شوید.

کمربند لاغری چطور؟ با بستن کمربند لاغری یا گن آزادسازی اسیدهای چرب افزایش نمی‌یابد. اگر هم افزایش پیدا کند این اسیدهای چرب به عنوان انرژی مصرف نمی‌شوند. چرا؟ چون بدنتان نیازی به این اسیدهای چرب برای تولید انرژی ندارد و می‌تواند از منابع تولید انرژی راحت‌تر مثل قند استفاده کند.

شاید با خود بگویید فلان دوستم در باشگاه با این روش جواب گرفته پس من هم جواب می‌گیرم.

متاسفانه اینطور نیست! در اکثر مواقع کسانی که با چنین روش‌هایی نتیجه می‌گیرند، تمرین و رژیم هم داشتند. در این شرایط نمی‌توان ثابت کرد که اثر گن لاغری بوده. پس بهتر است تا انرژی و وقتتان بیشتر از این تلف نشده به سراغ روش‌های اصولی بروید تا بتوانید شما هم مثل بهنام به لاغری در 2 ماه دست پیدا کنید.

اشتباه چهارم: رژیم‌های سخت نگیرید.

“هرچقدر رژیم سخت‌تر بگیریم زودتر لاغر می‌شویم.”

متاسفانه اینطور نیست اگر هم باشد به عوارضش نمی‌ارزد.

بارها شده کسانی به ما مراجعه کردند که از تجربه منفی رژیم‌های سخت گفته‌اند. ریزش مو، شل‌شدگی عضلات و پوست، فشار زیاد و … از جمله عوارض این رژیم‌های غیر اصولی است. گاهی اوقات انگیزه در حدی بالاست که حاضریم هر کاری برای رسیدن به اهدافمان انجام دهیم اما آیا به صلاح ماست؟

قطعا رژیم‌های خیلی سخت به صلاح نیستند. اگر می‌خواهید لاغر شوید باید به سلامتیتان هم توجه کنید. بسیاری از رژیم‌های سخت و غیر اصولی به سلامتی شما لطمه می‌زنند. از طرفی بعضی از این رژیم‌ها فقط برای شروع کار خوب هستند و بعد از مدتی شاهد متوقف شدن نتایجتان خواهید بود.

پس اگر می‌خواهید به لاغری در 2 ماه دست پیدا کنید از اصولی که در ادامه می‌گوییم پیروی کنید. لازم به ذکر است که این اصول برای بهنام رعایت شده و او توانسته چربی زیادی در مدت کوتاهی از دست بدهد پس شما هم اگر دقیق باشید موفق خواهید شد.

رژیم لاغری در 2 ماه باید چطور باشد؟

همانطور که گفتیم مهمترین اصل لاغری، داشتن یک برنامه غذایی مناسب است. تا زمانی که رژیم غذایی نداشته باشید نمی‌توانید لاغر شوید.

چرا وقتی که رژیم هم داشتم نتوانستم سریع لاغر شوم؟

رژیم غذایی مناسب باید از یک سری نکات پیروی کند. یعنی اینکه فقط کم بخورید و انتظار داشته باشید سریع لاغر شوید غلط است. یک رژیم غذایی مناسب حاوی جزئیات زیادی است که باید به آن توجه کنید. نوع غذاهایی که در رژیم انتخاب می‌کنید، مقدار غذاها و … موثر هستند.

در ادامه این مقاله ابتدا به مباحث رژیمی خواهیم پرداخت سپس به نوع تمریناتی که برای بهنام رعایت کردیم می‌پردازیم.

اصل اول رژیمی: تاکید بر پروتئین

هر غذایی که می‌خورید حاوی سه درشت مغذی پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. برای کسی که می‌خواهد به لاغری فوری برسد مقدار درشت‌مغذی‌های هر خوراکی مهم است. شما باید مقدار پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در حدی قرار دهید که چربی‌سوزی سریع رخ دهد.

بسیاری از مطالعات از اهمیت بالای پروتئین در فرآیند چربی‌سوزی گفته اند. پروتئین کافی در رژیم غذایی می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد، احساس سیری را بیشتر کند و به حفظ عضلات بدنتان کمک کند. به خاطر همین دلایل شما باید مقدار پروتئین رژیم غذایی را برای لاغری در 2 ماه افزایش دهید.

در برنامه‌های بهنام همین اصول رعایت شده است. تاکید اصلی رژیم غذایی بر مواد غذایی غنی از پروتئین مثل انواع گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات قرار داده شده است.

فراموش نکنید که باید پروتئین را در کل روز پخش کنید تا بهترین نتیجه برای چربی‌سوزی حاصل شود. اینکه فقط در وعده صبحانه یا بعد از تمرین، پروتئین بخورید کافی نیست. باید سوخت و ساز و احساس سیری را در کل روز بالا نگه دارید نه فقط در یک قسمت خاص از روز.

اصول دوم رژیمی: کربوهیدرات را کنترل کنید

همانطور که گفته شد برای لاغری سریع باید توجه ویژه‌ای به مقدار درشت‌مغذی‌ها(پروتئین، کربوهیدرات و چربی) داشته باشید. کربوهیدرات یکی از مهم‌ترین درشت‌مغذی‌هاست. شاید اعتقاد شما بر این بوده که برای چربی‌سوزی سریع باید کربوهیدرات را حذف کرد اما اینطور نیست.

در بحث لاغری در 2 ماه، حفظ سوخت و ساز بدن بسیار مهم است. اگر می‌خواهید سریع لاغر شوید باید سوخت و ساز بدن را بالا نگه دارید. یکی از عوارض حذف کربوهیدرات در طولانی‌مدت، کاهش سوخت و ساز است. یعنی شما کربوهیدرات را حذف می‌کنید و برای مدت کوتاهی کمی نتیجه می‌گیرید اما بعد از آن شاهد استپ وزنی خواهید بود. حتی ممکن است به تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش انرژی و انگیزه منجر شود.

پس راهکار چیست؟

شما باید مقدار کربوهیدرات را در حدی معقول نگه دارید که هم چربی‌سوزی کنید و هم مانع از کاهش سوخت و ساز شوید. بسیاری از برنامه‌های تمرینی را دیده‌ایم که مواد غذایی غنی از کربوهیدرات مثل برنج، نان، سیب‌زمینی و … را کامل حذف می‌کنند اما کار درستی نیست.

وقتی می‌توانید کربوهیدرات بخورید و همچنان سریع نتیجه بگیرید چرا اقدام به حذف کربوهیدرات می‌کنید؟

در برنامه‌های رژیمی بهنام هم نان و هم برنج بود! فقط مقدار این مواد غذایی را در حدی قرار داده شد که سوخت و ساز و سطح انرژی حین تمرین پایین نیاید. اما یک سوال مهم:

کدام نوع کربوهیدرات برای لاغری در 2 ماه بهتر است؟

کربوهیدرات‌هایی که سرعت جذب کمتری دارند می‌توانند کمک بیشتری به لاغری بکنند. اصطلاحا به آن‌ها کربوهیدرات پیچیده می‌گوییم. این منابع غذایی هم به حس سیری کمک می‌کنند هم مانع از ترشح ناگهانی انسولین می‌شوند.

پس بهتر است در رژیم‌های لاغری از نان‌های کامل و سبوس‌دار استفاده کنید یا در کنار برنج سفید از سبزیجات و فیبر بهره ببرید. انواع حبوبات هم یکی از منابع غذایی حاوی کربوهیدرات پیچیده هستند.

اصل سوم رژیمی برای لاغری در 2 ماه: کالری مناسب نه کم!

همانطور که در مقاله رژیم لاغری 30 کیلویی گفتیم، مهم‌ترین اصل در رژیم غذایی کاهش وزن و چربی‌سوزی کالری مناسب است. مفهوم کالری تعادل وزنی برای کسانی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند بسیار مهم است. کالری تعادل وزنی یا تثبیت به کالری‌ای گفته می‌شود که منجر به ثابت ماندن وزن می‌شود. حال اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی کمتر از این کالری در نظر گرفته شود، چربی‌سوزی رخ می‌دهد.

کالری تعادل وزنی به وزن، قد، سن و … بستگی دارد پس برای هر فردی متفاوت است بنابراین هر فرد باید رژیم غذایی مخصوص خودش را دنبال کند.

تا به اینجا متوجه شدیم که باید کالری دریافتی نسبت به کالری تعادل وزنی کمتر باشد. اما یک سوال مهم:

اگر کالری دریافتی را به مقدار زیادی کاهش دهیم چربی‌سوزی افزایش می‌یابد؟

خیر! در صورتِ کاهش شدید کالری، احتمال کاهش سوخت و ساز افزایش می‌یابد. وقتی سوخت و ساز کاهش یابد، چربی‌سوزی هم بعد از مدتی متوقف می‌شود و شما به هدف خودتان نخواهید رسید.

پس برای رسیدن به لاغری در 2 ماه باید کالری دریافتی متناسب با شرایط بدنی خودتان دریافت کنید. نه کمتر نه بیشتر! در این شرایط هم چربی‌سوزی بالا خواهد بود و هم سوخت و ساز. برای بهنام هم همین کالری محاسبه و در رژیم‌های 2 ماهه‌اش لحاظ شده است.

اصل چهارم رژیمی لاغری در 2 ماه: وعده تقلبِ حساب شده

به وعده تقلب به‌عنوان سکوی پرتاب نگاه کنید. حتی برای لاغری سریع هم باید وعده تقلب داشته باشید. این وعده غذایی می‌تواند به بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدنتان کمک کند. وقتی که سوخت و ساز بالا باشد، چربی‌سوزی هم قطعا رخ خواهد داد.

وعده تقلب یعنی یک وعده آزاد در رژیم غذایی که می‌توانید هرچیزی دوست داشتید بخورید. اما یک نکته مهم در رابطه با این وعده وجود دارد. اگر می‌خواهید چربی‌سوزی شما دچار مشکل نشود باید وعده تقلب را به‌صورت کنترل شده دریافت کنید. یعنی اگر در این وعده غذایی پرخوری کنید ممکن است همه تلاشتان بر باد فنا برود.

پس اینکه یک روز کامل را به تقلب اختصاص دهید منجر به کاهش سرعت چربی‌سوزی می‌شود. بهترین راهکار این است که متخصص تغذیه شما مشخص کند دقیقا چقدر کالری باید از این وعده دریافت کنید. کاری که ما برای بهنام انجام دادیم.

تمرین برای لاغری در 2 ماه چطور باید باشد؟

اگر بخواهیم رمز اصلی لاغری سریع بهنام را بگوییم باید به تمرین اشاره کنیم. درست است که رژیم غذایی بسیار مهم است اما نباید از نقش حیاتی تمرین غافل شوید. شما می‌توانید با تمرین مناسب نیاز برای چربی‌سوزی را در بدن بیشتر کنید. سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهید و به حفظ عضلات کمک می‌کنید. در این قسمت از مقاله به تمرینات مناسب برای لاغری فوری می‌پردازیم.

تمرین با وزنه پرفشار

برخی تصور می‌کنند که تمرین با وزنه فقط برای عضله‌سازی است اما اینطور نیست! تمرین با وزنه یکی از بهترین راهکارها برای چربی‌سوزی است. این تمرینات هم کالری‌سوزی خوبی دارند هم به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کنند. زمانی که با وزنه تمرین می‌کنید به حفظ و حتی ساخت عضلات کمک می‌کنید.

یکی از دلایل استپ وزنی، ریزش عضلات است.

چرا؟

زمانی که رژیم‌های غذایی کاهش وزن را دنبال می‌کنید به علت کاهش کالری، دچار ریزش عضلانی هم می‌شوید. هرچقدر مدت زمان رژیم افزایش یابد، ریزش عضلانی هم بیشتر می‌شود. وقتی عضلات شما دچار ریزش می‌شوند بدن اقدام به کاهش سوخت و ساز می‌کند تا مانع از این اتفاق شود.

همانطور که بارها گفتیم برای لاغری در 2 ماه باید سوخت و ساز را بالا نگه دارید. یکی از راهکارهای افزایش سوخت و ساز هم مراقبت از عضلات است. تمرین با وزنه می‌تواند منجر به حفظ و حتی ساخت عضلات شود. به همین دلیل دچار کاهش سوخت و ساز نخواهید شد.

اما با تمرین با وزنه معمولی می‌توانید چربی‌سوزی زیادی داشته باشید؟

این نکته را فراموش نکنید! تا زمانی که بدنتان را مجبور نکنید، چربی‌سوزی زیادی تجربه نمی‌کنید. باید تمرین با وزنه را پرفشار دنبال کنید. یعنی باید با تمرین، عضلاتتان را به‌خوبی به چالش بکشید. در این شرایط بدن مجبور به چربی‌سوزی بیشتر می‌شود. در اصل یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر سریع بهنام همین تمرینات با وزنه پرفشار تنظیم شده توسط مربی است.

تمرینات ترکیبی را فراموش نکنید

آیا برای چربی‌سوزی سریع، تمرین با وزنه پرفشار به تنهایی کافی است؟

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را به‌دست آورید تمرینات هوازی را فراموش نکنید. این تمرینات وقتی با تمرین با وزنه ترکیب می‌شوند بیشترین چربی‌سوزی را ایجاد می‌کنند. البته در برنامه بهنام تاکید بیشتر بر تمرینات با وزنه بوده به همین دلیل چربی‌سوزی زیاد در کنار حفظ فرم عضلات بدن رخ داده است. چه خانم باشید چه آقا باشید باید مراقب عضلات باشید.

البته خانم‌ها بیشتر دوست دارند عضلات پایین‌تنه خوش‌فرمی داشته باشند که با تمرین با وزنه مختص خودشان می‌توانند به این هدف برسند.

تمرینات هوازی که در برنامه بهنام لحاظ کردیم، تمرین با دوچرخه و پیاده روی سریع با تردمیل بود.

اصل مهم تمرین برای لاغری در 2ماه: هوازی اینتروال

تمرینات هوازی به دو صورت استقامتی و اینتروال انجام می‌شوند. همانطور که در مقاله “اینتروال بهتر است یا استقامتی” گفتیم، تمرینات اینتروال می‌توانند چربی‌سوزی و کالری سوزی را افزایش دهند. این تمرینات که با شدت بالایی انجام می‌شوند یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سوخت و ساز هستند.

در برنامه بهنام که 4 جلسه در هفته بود، 2 جلسه تمرینات اینتروال با دوچرخه لحاظ شده است. به همین دلیل سرعت چربی‌سوزی بسیار بالا بود.

موفق نخواهید شد مگر…!

متاسفانه برای تناسب اندام فقط به تمرین و رژیم توجه می‌شود. درست است که این دو بسیار مهم هستند اما کافی نیستند. شما می‌خواهید بیشترین چربی‌سوزی را در کمترین زمان ممکن به دست بیاورید پس باید همه چیز را به‌خوبی رعایت کنید.

خواب کافی

خواب کافی از چند طریق به چربی‌سوزی سریع کمک می‌کند:

  • کاهش اشتها
  • کاهش ولع به شیرینیجات و فست فود
  • کاهش تمایل به وعده‌های ناسالم شبانه
  • بهبود سوخت و ساز
  • افزایش انرژی حین تمرین

پس اگر می‌خواهید لاغری در 2 ماه را به دست آورید علاوه بر نکات گفته شده برای رژیم و تمرین حتما به خواب توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کنترل استرس

کسانی که استرس بالایی دارند به دلیل هورمون کورتیزول بیشتر در معرض چاقی هستند. از طرف دیگر استرس زیاد مانعی بزرگ برای چربی‌سوزی است. اشتهایتان را افزایش می‌دهد و ولع شما را به خوردن زیاد می‌کند. پس برای چربی‌سوزی زیاد و سریع باید استرس را کنترل کنید. برای این کار بهترین راه مراجعه به متخصص روانی است.

چه کسی برنامه‌های تمرین و رژیم را تنظیم کرده است؟

صادق صالحی‌زاده:

تنظیم کننده برنامه‌های تمرین و رژیم است.

صادق صالحی زاده

آیا من هم می‌توانم مثل بهنام برنامه بگیرم و نتایج عالی به دست بیاورم؟

برنامه تمرین و رژیم شما زمانی بهترین نتیجه را به وجود می‌آورد که بر پایه مطالب علمی باشد و با تجربه ترکیب شود. آقای صالحی‌زاده چندین سال است که در این حوزه فعالیت دارند و توانسته‌اند با تکیه بر همین موارد ذکر شده، عده زیادی را به لاغری بدون عوارض و سریع برسانند. شما هم قطعا می‌توانید نتایج خوبی به‌ دست آورید اگر رژیم و تمرینتان را با دقت تمام رعایت کنید.

شیوه سفارش برنامه چطور است؟

به دلیل حساسیت بالای کار باید قبل از سفارش برنامه، مشاوره شوید! برای کسب مشاوره و سفارش برنامه به واتس اپ به شماره 09037134397 پیام دهید. پشتیبان واتس اپ بعد از پرسیدن تعدادی سوال و برطرف کردن ابهامات شما شیوه سفارش را به شما ارائه خواهند کرد.

چطور برنامه سفارش دهم؟

حالا وقت تغییر رسیده است. وقت آن رسیده که به همه ثابت کنید که چقدر برای رسیدن به اندام متناسب، اراده دارید. ما در کنار شما هستیم تا شما را تا رسیدن به هدف اصلی یاری کنیم:

برای کسب مشاوره و سفارش برنامه به واتس اپ به شماره 09037134397 پیام دهید. پشتیبان واتس اپ بعد از پرسیدن تعدادی سوال و برطرف کردن ابهامات شما شیوه سفارش را به شما ارائه خواهند کرد.

سوالات متداول

در ادامه یک سری سوالات متداول که توسط متقاضیان قبلی مطرح شده پاسخ می‌دهیم اما اگر باز هم سوال یا ابهامی داشتید به شماره واتس اپ ذکر شده پیام دهید:

برنامه‌های شما پشتیبانی هم دارد؟

بله. پشتیبانی بعد از ارسال برنامه توسط پشتیبانان در واتس اپ انجام می‌شود. پشتیبانان شما توسط خود آقای صالحی‌زاده آموزش دیده‌اند اما اگر مطلب خاصی باشد حتما با خود آقای صالحی‌زاده در میان خواهند گذاشت.

ارسال برنامه از کجا انجام می‌شود؟

برنامه‌ها و نکات آموزشی از طریق واتس اپ ارسال می‌شوند.

غذاهای موجود در رژیم عجیب غریب هستند و درست کردنشان سخت است؟

خیر. در رژیم‌های غذایی ما غذاهای عجیب و غریب و خاص وجود ندارد. در رژیم سفره خانواده همه غذاها از سفره خانواده انتخاب شده‌اند.

رژیم به‌تنهایی بهتر است یا با تمرین؟

قطعا ترکیب تمرین و رژیم بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند. هم سرعت چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد هم سلامتی را بهبود می‌بخشد و هم اگر با وزنه تمرین کنید عضله‌سازی و فرم دهی تجربه می‌کنید.

اگر تمرین هم بگیرم، شیوه اجرای حرکات را چطور آموزش می‌دهید؟

آموزش تصویری حرکات به‌صورت PDF برای شما ارسال می‌شود. در این PDF عکس حرکات همراه با توضیحات متنی و لینک فیلم اجرای حرکات قرار داده شده تا بتوانید همه حرکات را بدون مشکل انجام دهید.

تمرین در منزل دارید یا باشگاه؟ در منزل باید امکانات خاصی داشته باشم؟

آقای صالحی‌زاده با توجه به خواست شما، برنامه تمرین در منزل یا باشگاه تنظیم می‌کنند. برای تمرین در منزل باید حتما دمبل داشته باشید. اگر در کنار این دمبل، کش هم داشته باشید تمرین متنوع تر و موثرتری خواهید داشت.

ثبت ديدگاه