تقریبا بیشتر مردم جهان به دنبال بهترین راه روش‌ها برای لاغری هستند تا در مدت زمان کم به نتیجه دلخواه خود برسند. جدای از رژیم و تغذیه ورزش کردن یکی دیگر از روش‌هایی است که افراد برای لاغری از آن استفاده می‌کنند. ورزش کردن نقش مهمی در کالری سوزی و کاهش وزن دارد. ورزش کردن باعث افزایش متابولسم بدن و کاهش چربی‌ها می‌شود، عضلات بدن را تقویت می‌کند و باعث بهبود خلق و خو و… می‌شود. در ادامه بهترین ورزش‌های لاغری 2022 را برسی خواهیم کرد.

 

بهترین ورزش‌های لاغری:

پیاده روی:

پیاده روی یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری است. این ورزش به تجهیزات خاصی نیاز نداشته و برای مبتدیان مناسب است. همچنین این تمرین به مفاصل شما فشار چندانی وارد نمی‌کند. برحسب یکی از منابع، تخمین زده می‌شود که یک فرد 70 کیلو گرمی اگر 30 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط 6.4 کیلومتر در ساعت داشته باشد حدود 167 کالری می‌سوزاند. یک مطالعه 12 هفته روی زنان چاق نشان داد که 50 تا 70 دقیقه پیاده روی به صورت 3 بار در هفته باعث کاهش چربی شکم و بدن و دور کمر می‌شود. برای افزایش فشار و کالری سوزی بیشتر هنگام پیاده روی می‌توانید از پله‌ها استفاده کنید.

دویدن:

دویدن ورزشی عالی برای کاهش چربی است. تفاوت بین دویدن آهسته و دویدن سریع در این است که سرعت دویدن آهسته بین 6.4 تا 9.7 کیلومتر در ساعت است ولی در دویدن سریع سرعت شما بیشتری از 9.7 کیلومتر در ساعت است.  به طور تقریبی یک فرد 70 کیلو گرمی در هر 30 دقیقه دویدن با سرعت 8 کیلومتر در ساعت 298 کالری می‌سوزاند، اگر سرعت این فرد در 30 دقیقه 9.7 کیلومتر در ساعت باشد حدود 372 کالری می‌سوزاند. هم دویدن سریع هم آهسته تمرینات عالی برای چربی سوزی هستند که نیازی به امکانات و مکان خاصی ندارند و به راحتی می‌توان آنها را در برنامه هفتگی گنجاند. علاه بر این، در تحقیقات مشخص شده دویدن به سوزان چربی احشایی که اطراف اندام داخلی را می‌پوشاند کمک می‌کند. اگر دویدن در فضای باز باعث ایجاد درد در مفاصل شما می‌شود بهتر است روی سطوح نرم مثل چمن بدوید.

دوچرخه سواری:

دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های محبوبی است که می‌تواند به کاهش چربی شما کمک کند. شما می‌توانید هم در فضای باز دوچرخه سواری کنید و از طبیعت لذت ببرید، هم از دوچرخه‌های ثابت موجود در باشگاه‌ها استفاده کنید. امتیازی که دوچرخه‎‌های ثابت نسبت به دیگر دوچرخه‌ها دارند این است که با تهیه کردن آنها می‌توانید داخل خانه نیز دوچرخه سواری کنید. به طور تقریبی یک فرد 70 کیلو گرمی در هر 30 دقیقه دوچرخه سواری با سرعت متوسط با دوچرخه ثابت حدود 260 کالری می‌سوزاند. این فرد در 30 دقیقه دوچرخه سواری با سرعت 19 الی 22.4 کیلومتر در ساعت حدود 298 کالری می‌سوزاند. دوچرخه سواری منظم باعث افزایش آمادگی بدنی می‌شود، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین دوچرخه سواری به دلیل آنکه یک تمرین بدون تحمل وزن و کم ضربه است فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند.

طناب زدن:

طناب زدن یک تمرین عالی است که می‌توان آن را داخل خانه انجام داد. این تمرین فشار بیشتری نسبت به دویدن دارد.10 دقیقه طناب حدود 115 کالری می‌سوزاند. طناب زدن متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث افزایش کالری سوزی شما می‌شود.

تمرین با وزنه:

تمرین با وزنه یکی از ورزش‌های محبوبی است که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند از آن استفاده می‌کنند. یک فرد 70 کیلو گرمی با 30 دقیقه تمرین با وزنه حدود 112 کالری می‌سوزاند. تمرین با وزنه باعث افزایش قدرت و روند عضله سازی شما می‌شود این 2 عامل میزان متابولیسم شما را در حالت استراحت افزایش می‌دهد.

تمرین اینتروال:

این تمرین که به عنوان تمرین تناوبی با شدت بالا شناخته می‌شود یک اصطلاح گسترده ای است که به دوره‌های کوتاه تمرینات با دوره‌های ریکاوری متناوب اشاره می‌کند. به طور معمول مدت زمان این تمرین حدود 10 الی 30 دقیقه است که کالری زیادی در این مدت می‌سوزاند. در یکی از تحقیقاتی که روی مردان فعال انجام شد مشخص شد این تمرین حدود 30 درصد کالری بیشتری نسبت بقیه تمرینات از جمله تمرین با وزنه می‌سوزاند. علاوه بر آن در مطالعات مختلف تاثیر تمرین اینتروال بر کاهش چربی‌های شکم مشخص شده است. این تمرین به راحتی در برنامه باشگاه شما گنجانده می‌شود فقط باید یک نوع ورزش مثل دویدن، دوچرخه سواری، پریدن را انتخاب کنید. به عنوان مثال 30 ثانیه با سرعت بالا بدوید سپس   الی  دقیقه با سرعت متوسط بدوید و این الگو راه 10 الی 30 دقیقه تکرار کنید.

شنا کردن:

شنا کردن یکی از راه‌های کاهش وزن است. یک فرد 70 کیلو گرمی در هر نیم ساعت شنا حدود 233 کالری می‌سوزاند. به نظر می‌رسد نحوه شنا کردن بر کالری سوزی تاثیر می‌گذارد. اگر یک فرد 70 کیلو گرمی 30 دقیقه با حرکت کرال پشت شنا کند حدود 298 کالری می‌سوزاند، این فرد با انجام حرکت کرال سینه به مدت 30 دقیقه حدود 372 کالری می‌سوزاند، و با انجام حرکات پروانه‌ای 409 کالری می‌سوزاند. شنا کردن باعث افزایش انعطاف بدن نیز می‌شود. شنا کم ضربه است و برای مفاصل شما راحت‌تر است. این مورد باعث می‌شود افرادی که دچار آسیب دیدگی شده‌اند یا درد مفاصل دارند به راحتی از این تمرین استفاده کنند.

پیلاتیس:

این ورزش یک تمرین عالی برای افراد مبتدی است. اگر یک فرد 64 کیلو گرمی حدود 30 دقیقه پیلاتیس مبتدی کار کند، حدود 108 کالری می‎‌سوزاند. اگر همین فرد 30 دقیقه پیلاتیس پیشرفته کار کند حدود 168 کالری می‌سوزاند. پیلاتیس کالری کم‌تری نسبت به ورزش‌های هوازی می‌سوزاند اما اکثر مردم از آن لذت می‌برند، این موضوع باعث می‌شود که افراد به ورزش پایبند باشند. اگر زنان میانسال هفته‌ای 3 روز به مدت 90 دقیقه تمرین پیلاتیس انجام دهند دور شکم و کمر و باسن‌شان نسبت به افراد هم‌سن خود کم‌تر می‌شود بنابراین با پیلاتس کاهش وزن برای زنان میانسال بالای 40 نیز اتفاق می‌افتد. علاوه بر لاغری پیلاتیس باعث می‌شود درد کمرتان کاهش یابد، قدرت‌ و تعادل‌تان بهبود یابد، انعطاف پذیری‌ و استقامت‌تان افزایش یابد.

یوگا:

یوگا یک ورزش عالی برای کاهش اضطراب و استرس است. با وجود اینکه یوگا به عنوان یک ورزشی که باعث کالری سوزی شود در نظر گرفته نمی‌شود اما کالری قابل توجهی می‌سوزاند و مزایای زیادی برای سلامت بدنی و کاهش وزن دارد. هر فرد 70 کیلو گرمی با نیم ساعت ورزش یوگا حدود 149 کالری می‌سوزاند. جدای از کالری سوزی یوگا باعث آموزش آگاهی ذهنی می‌شود که به شما کمک می‌کند در مقابل غذاهای ناسالم مقاومت کنید و پرخوری را کنترل کنید.