چند وقته که ویروس کرونا زندگی افراد جامعه رو تحت تاثیر خودش قرار داده و متاسفانه به دلیل قدرت انتشار زیادی که داره رابطه های دوستانه و معاشرت ها رو بسیار کمرنگ کرده. ریسک بالای آلودگی به ویروس کرونا از طریق دستگاه های ورزشی درون باشگاه ها، باعث شده که بسیاری از باشگاه های ورزشی به تعطیلی کشیده بشن.

درسته که تعطیلی باشگاه ها تعداد مبتلایان به کرونا رو کاهش میده اما خیلی از کسانی که زندگی خودشون رو با ورزش و باشگاه وفق دادن و یا افرادی که به صورت حرفه ای در این عرصه فعالیت میکنن با مشکل مواجه شدن. این تعطیلی ها تا کی ادامه داره؟ واکسن کرونا کی ساخته میشه؟ جواب این سوالات هنوز مشخص نشده پس با این وجود تا برطرف شدن ویروس، باید از ورزش کردن اجتناب کنیم؟

طبیتا کنار گذاشتن ورزش راه حل این مشکل نیست ولی چاره چیه؟ ما بهتون پیشهاد میکنیم که باشگاه ورزشی رو به خونتون بیارین. حتما نیازی نیس که ترومیل، دوچرخه ثابت و بساری از وسایل الکتریکی گرون قیمت رو خریداری کنین. تنها با خرید چند وسیله ی نسبتا ارزان میتونین بساری از تمارین ورزشی چه استقامتی و چه قدرتی رو انجام بدین. البته مشخصه که کیفیت تمارین به پای باشگاه بدنسازی نمیرسه ولی در این زمان که چاره ای جز در خانه ماندن نیس، بهترین  راه کار، ورزش در خانه و آوردن باشگاه به خونس.

پیشنهاد : مطالعه مقاله دستگاه های ماساژور برقی ، آرامش رو به خانه بیارین.

 

طناب

خرید یک طناب محکم و مناسب میتونه شما رو برای شروع ورزش در خانه کار کمک کنه. طناب زدن یکی از روش های مناسب جهت سوزاندن کالریه و افراد حرفه ای بساری از این روش برای کاهش وزن و کالری سوزی استفاده میکنن. طناب زدن نسبت به دویدن کالری بیشتری مصرف میکنه و میتونه بک جایگزین مناسب برای افرادی باشه که فضای کافی برای دویدن ندارن و یا با وجود شرایط فعلی بیماری دوست ندارن از خانه خارج بشن. طناب زدن استقامت بدن رو افزایش میده. باعث سلامت قلب، کاهش چربی بدن، تقویت عضلات پا و شکم و حتی بازوها و بیشتر شدن تراکم استخوانی میشه.

هر چه ورزشکار توی طناب زدن ماهرتر بشه میتونه تنوع بیشتری از تمرین ها به وسیله طناب رو انجام بده و در نتیجه سطح سلامت و تناسب اندام فرد افزایش پیدا میکنه. این نکته رو بدونین که سن و سال، مبتدی یا حرفه ای بودن مانعی برای طناب زدن ایجاد نمیکنه چون فضای زیادی نمیخواد و فشار تمرین توسط ورزشکار قابل تنظیم شدنه.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا با 50 درصد تخفیف خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.

 

چرخ شکم(Ab wheel)

چرخ شکم یکی دیگر از وسایل بسیار کاربردی برای ورزش در خانه به شمار میره. چرخ شکم برای تقویت عضلات میانی بدن، شکم به کار میره اما علاوه بر عضلات شکم بسیاری از عضلات دیگه رو هم درگیر کرده و اون هارو تقویت میکنه. استفاده مداوم از این وسیله میتونه باعث تقویت عضلات شکمی شما بشه و شکل مناسبی به این بخش از بدن شما بده البته این رو بدونین که تمرین با این وسیله، شکمی شش تکه به شما نمیده ولی عضلات شکمی رو قویتر میکنه.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.

 

لوازم ورزشی TRX

داشتن یک ست از وسایل TRX میتونه ورزش در خانه رو برای شما راحت تر کنه. قابل تحمل بودن و کارآمدی این وسایل باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشه. استفاده از کش TRX  بسیار آسونه و به راحتی قابلیت نصب شدن به درز در یا هرچیزی شبیه به اون رو داره. همچنین گستره تنوع حرکات به وسیله ی کش TRX  بسیار زیاده و بخش زیادی از قسمت های بدن رو میشه با این وسیله تمرین داد و باعث افزایش نیرو و انعطاف پذیری هرچه بیشتر بدن شد.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا با 13 درصد تخفیف خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.

 

کش مقاومتی

از مهم ترین وسایل ورزش در خانه کش مقاومتی هس. به وسیله ی کش مقاومتی میشه تقریبا تمامی عضلات بدن رو پرورش داد که شامل عضلات پا، مچ دست، پاشنه پا، شکم، بازو و… میشه. در عین کم هزینه بودن، سادگی در استفاده از ویژگی های خوب این کش ها به شمار میره. قابل حمل بودن، عدم اشغال فضای زیاد باعث شده که فیزیوتراپ ها برای تقویت عضلات و بهبود عملکرد به وفور ازشون استفاده کنن.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.

 

میله بارفیکس

از گذشته استفاده از وزن بدن برای تقویت عضلات بدن مرسوم بوده و همچنان از این شیوه استفاده میشه. بارفیکس عضلات بالاتنه و پشت مانند زیر بغل، مچ، بازوها، بالا سینه و سرشانه هاتون رو تقویت میکنه. میشه گفت برای ورزش در خانه وسیله ای ضروری و کم هزینه به شمار میره اما باید از محکم بودن میله ی بارفیکس اطمینان حاصل کنین تا از آسیب دیدیگی بر اثر افتادن و یا کنده شدن میله بارفیکس جلوگیری بشه. میله بارفیکس میتونه محل مناسبی برای اتصال دیگر وسایل ورزشی مانند کش TRX باشه.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.

 

دمبل

با خرید یک ست و یا یک جفت دمبل دیگه تقریبا ساخت یک باشگاه و ورزش در خانه تکمیل میشه. دمبل، در مقایسه با هالتر از تنوع بیبشتری از تمرینات برخورداره و همچنین نسبت به هالتر ارزونتره. پس توصیه میشه که حتما اون رو تهیه کنین. با استفاده از حرکات ورزشی مخصوص به وسیله ی دمبل میشه هم نیم تنه ی پایین و هم نیم تنه ی بالا رو تقویت کرد. اگر بتونین دمبلی تهیه کنین که قابلیت اضافه یا کم کردن وزن رو هم داشته باشه، دست شما برای تمرین کردن بازتر هم میشه. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری برطرف بشه و زندگی عادی دوباره به مردم برگرده، سلامت و ورزشکار باشین.

برای راحتی لینک خرید محصول رو قرار دادیم که شما میتونین از سایت دیجی کالا خریداری کنین. فرصت رو از دست ندین.