قسمت پنجم مدرسه عضله

هایپرتروفی در تمرین

همانطور که می‌دانید برای به دست آوردن حجم عضلانی باید هایپرتروفی را تجربه کنید. هایپرتروفی به معنای افزایش اندازه تارهای عضلانی است. اما این افزایش اندازه تارهای عضلانی به سادگی رخ نمی‌دهد. بدن ما برای ایجاد هایپرتروفی از مکانیزم‌های مختلفی استفاده می‌کند.

در گذشته، تنها مکانیزم هایپرتروفی را تخریب عضلانی در نظر می‌گرفتند. اکنون با افزایش علم متوجه شده‌ایم که علاوه بر آسیب عضلانی، سه مکانیزم دیگر نیز برای هایپرتروفی وجود دارد. شناخت این مکانیزم‌ها باعث باعث افزایش تنوع و اثربخشی برنامه تمرینی می‌شود. پس برای ایجاد هایپرتروفی در تمرین باید و باید از طریق این سه مکانیزم اقدام شود. برای فعال کردن هر کدام از آن‌ها روش‌های تمرینی موثری وجود دارد. فقط کافی است این روش‌ها را به کار بگیرید تا به موفقیت نزدیک شوید.

جالب است بدانید که تنها تکرارهای 6 تا 14 باعث هایپرتروفی نمی‌شوند. در این ویدیو در مورد جریان خون محدود یا BFR نیز صحبت شده است. این موضوع نشانگر موثر بودن تکرارهای بالاتر از 14 برای هایپرتروفی است. البته تکیه بر این تکرارها در یک دوره حجم اشتباه نیست اما بهتر است که از سایر تکرارها نیز استفاده شود تا نتیجه بهتری خلق شود.

قسمت‌های دیگر مدرسه عضله را از این لینک مشاهده کنید.