برای اجرای این تمرینات نیازی به تردمیل یا دوچرخه ثابت ندارید. فقط یک فضای 1.5 در 1.5 متری که داشته باشید می‌توانید به‌راحتی از این تمرینات استفاده کنید. گاهی اوقات هم برای تنوع پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در فضای آزاد پیشنهاد می‌شود. در ادامه تعدادی حرکت برای افزایش چربی‌سوزی ارائه می‌شود. با این مجموعه تمرینات لاغری در منزل به سادگی و بدون امکانات وزن کم کنید.

زانو بلند: در این حرکت مانند تصویر زانوهایتان را به‌صورت تناوبی و پی‌درپی به طرف ‌شکم بلند کنید. به این صورت که یکی پای راست و یکی پای چپ.

 

آموزش تصویری زانو بلند

 

پروانه: این حرکت نیز معرف حضور همه است. سعی کنید بعد از مدتی با افزایش سرعت اجرای این حرکت، شدت را افزایش دهید.

 

آموزش تصویری پروانه

 

پرش به طرفین: حرکت پرش به طرفین یا زیگزاگ نیز یکی دیگر از تمرینات لاغری در منزل است که می‌توانید به‌عنوان یک فعالیت هوازی از آن استفاده کنید. استفاده از مانع و پریدن روی آن می‌تواند یکی از راه‌های افزایش فشار در این حرکت باشد.

 

آموزش تصویری پرش به طرفین

 

اسکی قیچی: در حرکت اسکی قیچی نیازی نیست مثل حرکت لانگز یا قیچی به مقداری زیادی بنشینید. همین‌که جای پاهایتان را با سرعت قابل‌قبول عوض کنید کافی است.

 

آموزش اسکی قیچی

 

لگد به پشت: با ضربه زدن پاها به باسن می‌توانید یک فعالیت هوازی مناسب را انجام دهید. با افزایش سرعت در اجرای این حرکت نیز می‌توانید شدت تمرین را افزایش دهید. این حرکت یکی از مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین تمرینات لاغری در منزل است.

 

آموزش تصویری لگد به پشت

 

کرانچ: حرکت کرانچ یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات شکم مخصوصاً قسمت بالایی آن است. نکته مهم در اجرای این حرکت بیرون دادن هوای شکم در حالتی است که در بالاترین نقطه قرارگرفته‌اید. دقت باشید در اجرای این حرکت، مثل تصویر، فقط قسمت بالایی کمر را از زمین جدا کنید.

 

آموزش تصویری کرانچ

 

لمس پاشنه پا تناوبی: این حرکت برای تقویت عضلات کناری شکم است. روی زمین دراز بکشید و مانند تصویر پاشنه پاها را به ترتیب لمس کنید. برای اجرای راحت‌تر، کمی قسمت بالایی کمر را از زمین بلند کنید.

 

آموزش تصویری لمس پاشنه پا تناوبی

 

با ژینکوماستی مشکل دارید؟ مقاله درمان ژینکوماستی را مطالعه کنید.

سیسر کیک: این حرکت به‌صورت درازکش روی زمین انجام می‌شود و برای تقویت قسمت پایینی شکم است. نیازی نیست که پاها را به مقدار زیاد از سطح زمین بلند کنید. نکته مهم در اجرای این حرکت این است که نفس را از شکم هرازگاهی به‌کلی بیرون دهید تا عضلات شکمتان بیشتر تحریک شوند.

 

آموزش تصویری سیسر کیک

در این مجموعه تمرینات لاغری در منزل تمرکز بیشتری بر تمرینات هوازی شده است. بهتر است در طول روز دو یا سه حرکت از تمرینات هوازی و تمام حرکات شکم را در حد توان انجام دهید. اگر تازه‌کار هستید هر حرکت ۳ ست ۱۵ ثانیه‌ای انجام دهید و بین هر ست ۴۵ ثانیه تا یک دقیقه استراحت کنید. برای حرکات شکم هم حرکت را سه ست ۲۰ ثانیه‌ای انجام دهید.

دقت داشته باشید که اجرای این تمرینات به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد و باید تغذیه مناسبی رعایت شود تا بتوانید نتایج بهتری شاهد باشید. برای اینکه بتوانید کالری مناسب دریافتی از مواد غذایی را برای خودتان محاسبه کنید مقاله چگونه کالری کاهش وزن را محاسبه کنم مطالعه کنید.

مقاله مرتبط: لاغری بدون ورزش

عزیزان این تمرینات و توضیحات قسمتی از کتاب خانم‌ها از این سریع‌تر لاغر نمی‌شوید  نوشته صادق صالحی‌زاده می‌باشد. برای تهیه این کتاب می‌توانید این لینک را کلیک کنید.

ایبوک لاغری سریع برای خانم‌ها