شرکت اپل در شهریور ماه امسال از جدیدترین و رده بالاترین ساعت هوشمند خودش پرده برداری کرد. از نظر سازندگان اپل واج ، محصولات اون ها جزو محبوب ترین ساعت های هوشمند دنیاست. اپل همیشه تلاش کرده با بهبود طراحی ظاهری و افزایش قابلیت های محصولاتش، رضایت طرفدارانش رو بیش از پیش جلب کنه و حالا با معرفی اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6)  قصد داره سهم بیشتری از بازار رو به خودش اختصاص بده. باید دید که آیا با این محصول و ویژگی هایی که بعضا بهبود پیدا کرده و یا نوآورانه طراحی شده میتونه توجه ها رو به خودش جلب کنه؟

 

طراحی ظاهری

اپل واچ سری 6 از نظر ظاهری تغییر زیادی نکرده و سازندگان براین باورن که طراحی اون نیازی به تغییر نداره. شایعه ها براین اساس بود که اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) طراحی دایره ای شکل خواهد داشت اما چنین اتفاقی رخ نداد. ابعاد نسخه ی 40 میلی متری، 44در 38 در 10.4 میلی متره، وزن اون به 36.5 گرم میرسه و در دو مدل سلولی و معمولی با GPS  ارائه میشه. بدنه از جنس آلمینیومه و در برابر نفوذ آب مقاومه. سایز صفحه نمایش 1.78 اینچه و از نمایشگر Retinal Top OLED روی اون استفاده شده؛ در ضمن صفحه نمایش، همیشه روشنه.

 

نوآوری ها در اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6)

در سری های پیشین (مطالعه درباره ی Apple Watch 5) از اپل واچ ها شاهد اندازه گیری سطح اکسیژن خون توسط ساعت های هوشمند بودیم (مطالعه درباره ی دیگر ساعت های هوشمند) و اپل واچ در سری جدید با مجهز کردن محصول خودش به چند حسگر جدید تونسته به این مهم دست پیدا کنه. مشخصا دقت این قابلیت به اندازه ی دستگاه های پزشکی نیست اما گام بسیار بزرگی در جهت بهبود سطح سلامت هموم مردمه.

فکر می کنم تا الان متوجه شده باشین که این قابلیت اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) بی ربط به همه گیری کرونا نیست و باید دید اندازه گیری اکسیژن خون توی این دستگاه میتونه ملاک برای تشخیص بیماری باشه یا نه. جالبه بدونین هشداری روی اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) قرار گرفته که شست و شوی دست ها رو بهتون یادآوری میکنه که توی نوع خودش منحصر به فرده و میتونه کمک زیادی به افراد فراموش کار بکنه تا از شستن دست هاشون برای جلوگیری از ویروس کرونا غافل نشن.

اپل با در نظر گرفتن یک حسگر مجزا برای سیستم پایش خواب قصد بهیود عملکرد این سیستم داره که به نظر میاد موفق هم شده. تراشه ی به کار رفته توی این ساعت هوشمند S6 نام داره و اپل با این کار قول افزایش قدرت پردازش تا 20 درصد رو به مشتریاش داده. از این تراشه ها در آیفون 11 هم استفاده شده که تونسته کاراییش رو به اثبات برسونه. حسگر دیگه ای که استفاده شده ارتفاع سنجه که همیشه فعاله و ارتفاعی که توی اون قرار دارید رو با دقت بسیار بالا اندازه میگیره.

 

عمر باطری

به گفته اپل در هر بار شارژ کامل ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) تا سقف 18 ساعت عمر میکنه و طبق گفته های اپل فرآیند شارژ سریع تر شده و تقریبا یک و نیم ساعت طول میکشه که باطری به 100 درصد برسه.

 

امکانات ورزشی

اپلیکیشنی که برای پایش انواع حالت های ورزشی روی اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) قرار گرفته Fitness  نام داره. سرویس اشتراکی جدیدی هم برای ورزشکاران دارای اپل واچ معرفی شده که فیتنس پلاس ( Fitness Plus)  نام داره که دامنه ی پایش فعالیت های ورزشی برای رسیدن به اندامی ایده آل رو افزایش میده ولی این امکان بدون صرف هزینه نیست و برای استفاده از اون باید اشتراک خریداری بشه.

 

قابلیت ها و امکانات

حسگر ها شامل: حسگر افتادن، حسگر ضربان قلب، قطب نما، حسگر اپتیکال ضربان قلب نسل دوم ، ارتفاع سنج و سنجش اکسژن خون که هرکدام هشدارهایی در مواقع خاص به شما میدن که این هشدار ها شامل هشدار افت و افزایش بیش از حد ضربان قلب، ریتم نامنظم ضربان قلب، تماس اضطراری، پشتیبانن از اپلیکیشن الکتروکاردیوگراف و تشخیص افتادن میشه. از Wifi، بلوتوث نسخه 5، GPS و فناوری LTE و U TMS ( در نسخه سلولی) پشتیبانی میکنه.

مدل ارزان تری هم برای این سری با نام اپل واچ SE  برای کسانی که بوجه محدودی دارن هم عرضه شده تا همه ی اقشار بتونن از امکانات این سری جدید استفاده کنن.(منبع نوشته)