ارزش وعده قبل از تمرین شما اگه به اندازه ی بعد از تمرین نباشه از اون کمتر نیس. درباره ی این موضوع که زمان بعد از تمرین چقدر میتونه مهم باشه و چه مکمل هایی میتونه به شما در استفاده بهینه از این زمان کمک کنه، صحبت کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین مکمل های بعد از تمرین رو مطالعه کنین.

اگه به دنبال بهترین مکمل های قبل از تمرین هستین باید به یک سری پارامترهای مهم توجه کنین. ورزشکاران و بدنسازان برای تامین انرژی مورد نیاز برای یک تمرین با کیفیت، از مکمل های غذایی و ورزشی استفاده میکنن. در این مقاله به پرطرفدارترین و بهترین مکمل های قبل از تمرین می‌پردازیم.

 

‎بهترین مکمل های قبل از تمرین: بتا آلانین

بتا آلانین یک آمینو اسید غیر ضروریه بدین معنی که بدن قابلیت ساخت این آمینو اسید رو داره اما سطح اون درون عضلات کمه و ورزشکاران که در رشته های قدرتی فعالیت می‌کنن به مقدار بیشتری از این آمینو اسید احتیاج دارن. دلیل نیاز بدن به این آمینو اسید برمیگرده به وظیفه اون در بدن. آمینو اسید بتا آلانین در ساخت عضلات، توسط بدن استفاده نمیشه اما در اثر ترکیب اون با آمینو اسید هیستیدین، کارنوزین تولید میشه که سبب کاهش اسید لاکتیک در عضلات هنگام ورزش کردن میشه. همونطور که میدونین افزایش سطح اسید لاکتیک درون عضلات باعث به وجود اومدن حس خستگی و کاهش عملکرد عضلانی میشه.

مصرف بتا آلانین زمان رسیدن ورزشکاران به خستگی عضلانی رو افزایش میده، در بهبود عضلات حتی درافراد مسن‌تر نقش موثری داره، استقامت و عملکرد ورزشکار رو بالا میبره و گفته شده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین، بهبود دهنده‌ی سیستم ایمنی بدنه.

 

بهترین مکمل های قبل از تمرین: پمپ

پمپ یکی دیگه از مکمل هایی که قبل از انجام یک فعالیت سنگین از اون استفاده میشه بخش اصلی و مهم مکمل پمپ رو آرژنین تشکیل داده. آرژنین با افزایش خون رسانی به ماهیچه ها باعث افزایش مقدار دریافت مواد مغذی و معدنی مورد نیاز ماهیچه‌ها و در نتیجه رشد اون ها میشه.

از فواید مصرف مکمل پمپ میشه به کاهش خستگی در حین تمرین، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی اشاره کرد. البته مصرف بیش از حد اون ممکنه باعث ضخیم شدن دیواره ی رگ ها، افزایش فشار خون، حالت تهوع و افت قند خون بشه پس توصیه میشه حتما قبل از مصرف با پزشک یا مربی خودتون مشورت کنین.

 

بهترین مکمل های قبل از تمرین: سیترولین

سیترولین هم مانند بتا آلانین یک آمینو اسید غیر ضروریه و به شکل ال سبترولین و سیترولین مالات در مکمل های غذایی استفاده میشه. روش کار مکمل سیترولین در بدن با بتا آلانین تقریبا مشابه هس به این صورت که برای ساخت آرژنین در بدن، آمینو اسید ال سیترولین نیازه و همونطور که گفته شد آرژنین نقش مهمی در سلامت رگ های خونی، افزایش جریان خون و انتقال بهتر اکسیژن به اندام‌ها داره.

از فوایدش میشه به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد ورزشی اشاره کرد. سیترولین مالات همان ال سیترولین متصل شده به مالیک اسیده که مالیک اسید در بسیاری از میوه ها یافت میشه و عامل تولید انرژی سلولی به شمار میره. مصرف سیترولین مالات نسبت به ال سیترولین بیشتر توصیه میشه چون به نظر میرسه سیترولین مالات مزایای سلامتی و عملکردی بیشتری  داره.

 

بهترین مکمل های قبل از تمرین: کراتین

کراتین نقش مهمی در متابولیسم انرژی داره. کاهش ذخایر کراتین که در بدن به شکل فسفو کراتین (PC) وجود داره، کیفیت انجام فعالیت ورزشی باشدت بالا رو کاهش میده. مصرف کراتین، ذخایر کراتین بدن رو تا 20 درصد افزایش میده. بیشتر مطالعات افزایش انرژی در ورزشکارانی که از مکمل کراتین استفاده کردن رو نشون میدن. در این مشاهدات علمی مصرف کراتین در طولانی مدت افزایش وزن، مرتبط با افزایش توده های ماهیچه ای بدون چربی و تا حدودی افزایش آب کل بدن رو نشون دادن. استفاده از مصرف کراتین به سه دوره بارگیری، دوره حفظ و در نهایت دوره پاکسازی تقسیم بندی میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره مکمل پرطرفدار کراتین به مقاله همه چیز درباره ی کراتین مراجعه کنین.

 

بهترین مکمل های قبل از تمرین: کافئین

کافئین ماده ای تلخ مزه، بدون بو، متبلور و سفید رنگه که در نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و … یافت میشه. کافئین درون بدن به عنوان محرک دستگاه عصبیه و به طور موقت، خواب آلودگی رو از بین میبره، هوشیاری رو افزایش میده، جزو پرمصرف ترین ماده در این گروه به حساب میاد و در همه جا در دسترسه.

فواید مصرف کافئین شامل سهولت در انتقال پیام های عصبی در دستگاه عصبی، افزایش انرژی مصرفی استراحت، افزایش استقامت، توان، قدرت، بهبود عملکرد حین تمرین، افزایش هماهنگی عصبی عضلانی، افزایش هوشیاری و رفع خستگی اشاره کرد. البته مصرف بی رویه اون میتونه باعث به وجود اومدن مشکلاتی نظیر اختلالات خواب بشه.

 

این ویدیو را برای تجویز یا استفاده بی‌خطر و حرفه‌ای از مکمل‌ها مشاهده کنید: