چگونه بدون استروئید، 10 کیلو عضله‌سازی کنیم؟
دانلود رایگان نسخه نمونه کتاب مهندسی عضلات

برای دانلود نسخه رایگان نمونه کتاب مهندسی عضلات اینجا کلیک کنید.

آیا عضله سازی قابل توجه بدون استروئید ممکن است؟ حقیقت است یا فقط برای جذب مخاطب از این عنوان استفاده کرده‌اید؟ چگونه بدون داروهای استروئیدی 10 کیلو عضله‌سازی کنیم؟

باید بگوییم که خوشبختانه حقیقت است و هیچ دروغی در کار نیست! عضله‌سازی کار سختی است اما غیرممکن نیست! هرکسی می‌تواند عضله سازی کند اما باید تلاش کند. قرار است بدون سکوی پرتاب بدنسازی(منظور داروهای استروئیدی است) عضله بسازید پس قطعا سخت است ولی مجددا تکرار می‌کنم: قطعا و قطعا ممکن است. اگر اراده و علاقه قلبی برای عضله‌سازی بدون دارو دارید می‌توانید ادامه این فیلم را ببینید.

در این فیلم که مشاهده می‌کنید تعدادی از نتایج عضله‌سازیِ قابل توجه را می‌بینید. این نتایج بدون استفاده از داروهای استروئیدی و فقط با راهکارهای علمیِ تمرینی، رژیمی و مکملی به وجود آمده‌اند البته با تاکید بیشتر بر تمرین و رژیم. بنده سال‌های قبل تلاش زیادی برای عضله‌سازی می‌کردم اما همیشه به در بسته می‌خورد! از هر مربی که می‌پرسیدم، هر کتابی که می‌خواندم راهکارهای مناسب و کاملی دریافت نمی‌کردم و من همچنان یک پسر لاغر مردنی بودم که کمی عضلات پشت بازو داشت! اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم که خودم مطالعه را آغاز کنم و از همینجا بود که تغییرات را مشاهده کردم. تحقیقاتی از منابع معتبر علمی جهانی انجام دادم و به کار بستم تا جایی که شاهد تغییرات چشمگیر در سایز عضلاتم شدم. اما فقط به همین خلاصه نمی‌شود و برای شاگردانم اجرا کردیم و خوشبختانه جواب قابل توجهی گرفتیم.

اکنون بعد از چندین سال فعالیت به عنوان مربی، خوشحال هستم که توانستم به ورزشکاران خانم و آقای زیادی کمک کنم که در حدود 10 کیلو عضله سازی بدون داروهای استروئیدی را تجربه کنند! این موفقیت را مدیون نکات علمی و تجربی هستم. اکنون می‌خواهم این نکات را با شما هم در میان بگذارم ولی باید قول بدهید کامل و دقیق و البته بدون تعصب اجرا کنید.

شاید برایتان سوال شده باشد که من کی هستم و چه رزومه‌ای دارم. پس برای کسانی که بنده را نمی‌شناسند:

من صادق صالحی‌زاده

نویسنده کتاب مهندسی عضلات

نویسنده کتاب خانم‌ها از این سریع‌تر لاغر نمی‌شوید

مدرس دوره‌های آموزشی مختص مربیان و حرفه‌ای‌ها

مربی و مدیر مجموعه فیتنس مازارس هستم.

حالا سراغ اصل مطلب می‌رویم. در این ویدیو آموزشی می‌خواهیم در رابطه با پاسخ سوال چگونه بدون داروهای استروئیدی 10 کیلو عضله سازی کنیم؟(نچرال) صحبت کنم.

مهمترین تعریف برای عضله‌سازی: هایپرتروفی

مربی یا ورزشکار عزیز، قدم اول در راه ساخت عضله، شناخت یک تعریف مهم است: هایپرتروفی. هایپرتروفی به معنی افزایش اندازه تارهای عضلانی است. اگر بتوانید کاری کنید که هایپرتروفی افزایش یابد، تمام است! 10 کیلو عضله سازی بدون داروهای استروئیدی را بدست می‌آورید! اما به این راحتی هم نیست و باید این نکات را کاملا یاد بگیرید و از آن مهمتر تمام و کمال اجرا کنید. برای اینکه بتوانید هایپرتروفی را افزایش دهید باید مسیرها و مکانیزم‌های آن را به خوبی بشناسید. مثل تعمیرکاری که برای تعمیر خودرو باید بداند که یک خودرو چطور حرکت می‌کند!

مکانیزم‌های هایپرتروفی

  • آسیب‌های عضلانی
  • استرس مکانیکی
  • استرس متابولیکی

آسیب‌های عضلانی

شاید این موضوع را قبلا هم شنیده باشید اما من هم باید به شیوه‌ای که به آن نیاز دارم، تکرارش کنم تا ابهامات کمی برطرف شوند. نظریه‌ای بسیار پرطرفدار که هنوز هم که هنوزه صحیح و کاربردی است. این نظریه می‌گوید حین تمرین با وزنه، آسیب‌های عضلانی به عضلات وارد می‌شوند. اصطلاحا افزایش شکستگی در پروتئین‌های عضلانی رخ می‌دهد. اگر این اتفاق با ترمیم به موقع و صحیح عضلانی همراه شود، بدن می‌تواند شرایطی مناسب برای عضله‌سازی در بدن ایجاد کند. به یاد داشته باشید که تا زمانی که شرایط مناسب در بدن برای عضله‌سازی ایجاد نشود، موفق نخواهید شد!

استرس مکانیکی

همانطور که از اسمش مشخص است، استرس مکانیکی در اثر یک نیروی خارجی مثل تمرین با وزنه ایجاد می‌شود! به همین سادگی؟ قطعا خیر! عضله‌سازی قابل توجه را نمی‌توانید به وزنه زدن ساده بدست آورید. باید برای عضله‌سازی قابل توجه، استرس مکانیکی را افزایش دهید. استرس مکانیکی زمانی افزایش می‌یابد که تارهای عضلانی بیشتری فراخوانی شوند! یعنی چه؟

بدنسازان و مربیان عزیز! واضح است که هرحرکتی که یک انسان انجام می‌دهد توسط عضلات انجام می‌شود. تارهای عضلانیِ عضلات ما، یک سری حرکات و فعالیت‌ها را برای ما انجام می‌دهند. اما هر فعالیت، نیروی مورد نیاز خودش را می‌خواهد! وزنه 5 کیلویی نیرویی کمتر از وزنه 10 کیلویی می‌خواهد پس بلند کردن یک وزنه 5 کیلویی یک تعداد خاص از تارهای عضلانی را نیاز دارد و بلند کردن وزنه 10 کیلویی تعداد بیشتری! به‌عبارتی بدن، برای انجام هر فعالیتی تارهای عضلانی مورد نیاز را فراخوانی می‌کند. هرچقدر که تارهای عضلانی بیشتری فراخوانی شوند، هایپرتروفی بیشتر می‌شود. دلیل چیست؟ دلیل همان شرایط مناسب عضله‌سازی در بدن است. همان شرایطی که بدن می‌تواند راحت‌تر و موثرتر عضله‌سازی کند.

سوال: در چه شرایطی تارهای عضلانی بیشتری فراخوانی می‌شوند؟

پاسخ: زمانی که بدن مجبور شود فراتر از توان خود عمل کند. مثل وقتی که یک وزنه سنگین بلند می‌کنید! بدن در این شرایط توانایی این را ندارد که با تعداد تارهای عضلانی که برای بلند کردن یک قاشق فراخوانی می‌کند، وزنه سنگین را جابجا کند و به همین دلیل مجبور است که تارهای عضلانی بیشتری فراخوانی کند! این شرایط سیگنال خوبی به بدن برای عضله‌سازی می‌دهد. اما باید دقت داشته باشید که قرار نیست همیشه از وزنه سنگین تا سرحد خودکشی استفاده کنید و انتظار داشته باشید عضله‌سازی زیادی کنید. این موضوع را به عنوان یک نکته آموزشی در نظر بگیرید نه همه داستان! یعنی نیاز است که نکات بیشتری هم یاد بگیرید تا نتایج خوب و بدون مصدومیت مشاهده کنید. مثلا رژیم، سیک‌بندی مناسب یا درصورت نیاز مکمل. اما دانستن آن خالی از لطف نبود.

حالت دیگر، تمرین تا ناتوانی است. وقتی بدن به ناتوانی برسد مجبور است برای ادامه تمرین، از تارهای عضلانی بیشتری کمک بگیرد. با افزایش فراخوانی تارهای عضلانی، طبق مطالعات، هایپرتروفی افزایش می‌یابد و این به دلیل ایجاد محیطی مناسب برای عضله‌سازی رخ داده است. حالا باید متوجه شده باشید که چقدر مطالب علمی می‌توانند موثر و مفید واقع شوند! این مطالب برای کمک به عضله سازی بدون استروئید بسیار موثر هستند. البته قرار است در ادامه راهکارهای بیشتری هم ارائه شود.

استرس متابولیکی

زمانی که وزنه می‌زنید یک سری مواد شیمیایی به اسم متابولیت در عضلات به وجود می‌آیند که منجر به سوزش و درد می‌شوند. شاید با خود بگویید بد نیست؟ مضر نیست؟ خیر!  طبق مطالعات، استرس متابولیکی می‌تواند منجر به هایپرتروفی بیشتر شود. البته یک سری سیستم‌های تمرینی هستند که فقط استرس متابولیکی را افزایش داده‌اند و منجر به رشد عضلانی شده‌اند. یعنی بدون استفاده از وزنه سنگین، این اتفاق رخ داده است. کاملا متفاوت از استرس متابولیکی! حال سوال اینجاست که برای اینکه بتوانیم هایپرتروفی را افزایش دهیم باید چه کنیم؟ چه راهکارهایی در تمرین به کار بگیریم که بهترین نتیجه حاصل شود؟

راهکارهای تمرینی افزایش هایپرتروفی

برای اینکه بتوانید عضله‌سازی بدون داروهای استروئیدی را تجربه کنید باید همه مکانیزم‌های هایپرتروفی را بشناسید و راهکارهای تمرینی مناسب را به کار ببندید تا بدنتان دچار توقف پیشرفت نشود! احتمالا تجربه کرده‌اید که بعد از مدتی عضله‌سازی متوقف می‌شود. دلیل چیست؟ دلیل یکنواختی تمرینات است. شما تنوع نمی‌دهید و از همه راهکارها به درستی استفاده نمی‌کنید.

از همه تکرارها استفاده کنید

متاسفانه مشکلی که بین اکثر مربیان یا ورزشکاران وجود دارد تعصب است. تعصب روی یک مطلب علمی. درست است که تکرارهای 8 تا 12 به عضله‌سازی کمک می‌کنند اما وقتی پیشرفت متوقف شد باید تغییر ایجاد کنید! باید بتوانید از سایر دامنه‌های تکراری هم استفاده کنید. حتی تکرارهای بالاتر هم طبق مطالعات می‌توانند عضله‌سازی کنند.

به جزئیات تمرین دقت کنید

قرار نیست فقط وزنه بزنید و ماکارونی بخورید بعد انتظار داشته باشید که بدون داروهای استروئیدی 10 کیلو عضله سازی کنید! اگر به این سادگی بود همه قهرمان پرورش‌اندام بودند! باید به جزئیات تمرین دقت کنید تا موفق شوید. استراحت بین ست‌ها، سرعت اجرا، وزنه و … از جمله جزئیاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید و در راستای عضله‌سازی 10 کیلویی بدون داروهای استروئیدی از آن استفاده کنید.

کاهش بار به موقع

فقط سنگین نزنید! گاهی اوقات سبک تمرین کنید. اجازه دهید بدن خودش را با شرایط جدید وفق دهد. بدن مثل ربات نیست که همیشه سنگین تمرین کنید و دم نزند! باید بدانید که چه زمانی سبک تمرین کنید و با چه شدتی تمرین کنید که از بی‌انگیزگی و مصدومیت جلوگیری کنید. همانطور که گفتم سنگین و تا ناتوانی تمرین کردن را باید با اصول سیکل‌بندی و تمرینی و رژیمی ترکیب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود وگرنه فقط در حال درجا زدن یا حتی پسرفت خواهید بود.

سیستم‌های تمرینی

به محص اینکه اسمی از سیستم تمرینی می‌بریم همه به سوپرست فکر می‌کنند! اما امروزه سیستم‌های تمرینی خوبی برای عضله‌سازی پیشنهاد شده است. حتی همان سوپرست هم انواع مختلفی دارد که می‌تواند ورزشکار را از توقف پیشرفت خارج کند. پس یاد بگیرید و اجرا کنید. به دنبال روش‌های علمی جدید باشید تا بدنتان دچار توقف نشود. به بدن فشارهای متفاوتی وارد کنید تا عادت به شرایط کنونی و همیشگی نکند.

حلقه‌های گم‌شده عضله‌سازی

وزنه بزن و تمام! با این روش نمی‌توانید بدون داروهای استروئیدی 10 کیلو عضله‌سازی کنید! همانطور که گفتم بدن باید برای عضله‌سازی انرژی زیادی صرف کند! پس به این سادگی نیست و شما باید به بدنتان کمک کنید وگرنه نباید انتظار همکاری داشته باشید! باید این نکات را بدانید و به درستی اجرا کنید:

کالری مناسب

مشخصا بدن باید برای عضله‌سازی انرژی مصرف کند. کار سختی است و گاها انرژی زیادی هم نیاز دارد. پس نمی‌توانید کم بخورید و انتظار داشته باشید عضله‌سازی قابل توجهی کنید. از طرف دیگر هم نمی‌توانید انتظار داشته باشید که زیاد بخورید و چربی اضافه نکنید! باید به اندازه بخورید. اگر بیشتر از نیاز بدن برای عضله‌سازی بخورید، چاق می‌شوید اگر کمتر بخورید عضله نمی‌سازید! دقیقا باید به اندازه‌ی به اندازه بخورید.

کربوهیدرات

من می‌خواهم حجم خشک به دست آورم، آیا کربوهیدرات مرا چاق نمی‌کند؟ هم بله هم خیر! کربوهیدرات هم باید به اندازه نیاز شما مصرف شود. یک بدن نیاز بیشتری به مصرف کربوهیدرات دارد یک بدن نیاز کمتر! پس زیاده‌روی یا حذف کربوهیدرات منطقی نیست و می‌تواند مشکلات خودش را ایجاد کند. باید بدن‌های مختلف را بشناسید.

پروتئینِ بعد از تمرین کافی نیست!

طبق تجربه، اکثر ورزشکاران فکر می‌کنند اگر بعد از تمرین، یک فیله مرغ و سبزیجات و سیب زمینی بخورند برای عضله‌سازی کافی است. در صورتی که اینطور نیست! عضله‌سازی با یک وعده و دو وعده که رخ نمی‌دهد. باید زمان صرف شود تا بدن مطمئن شود که الان زمان خوبی برای افزایش سایز عضلات است! پروتئین باید در روز به طور مناسبی تقسیم شود. البته دقت کنید هر یک ساعت یک وعده پروتئینی هم خوب نیست! باید زمان‌بندی طوری باشد که بهترین کمک به عضله‌سازی شود.

اشتباهات مکملی

مکمل همه چیز نیست. مکمل دشمن نیست!

من نمی‌توانم عضله‌سازی کنم چون مکمل نمی‌خورم!

من نمی‌توانم مکمل بخورم چون ضرر دارد!

من باید یک دوره گران مکمل بردارم تا نتیجه بگیرم!

همه این جملات اشتباه هستند! خواهش می‌کنم تعصب نداشته باشید. اصلِ داستان، چیز دیگری است. صحبتِ مرا اشتباه برداشت نکنید، من مخالف مصرف مکمل نیستم، اتفاقا بعضی مواقع باید حتما مکمل مصرف شود اما به اندازه و به موقع!

مکمل‌ها باید بهینه باشند!

متاسفانه دوره‌های مکملی بسیار سنگین شده‌اند اما باید بدانید نیازی نیست که برای یک ورزشکار، دورهای مکملی بسیار سنگین تجویز شود. تا زمانی که نکات تمرینی و رژیمی به خوبی اجرا شده باشد نیاز نیست دوره‌های آنچنانی برداشته شود. حتی اگر همه نکاتِ تمرین و رژیم هم به خوبی رعایت نشود، نیازی نیست دوره‌های مکملی سنگین برداشته شود چون خیلی از این مکمل‌ها اصلا برای دوره حجم و عضله‌سازی موثر نیستند و پول هدر دادن هستند! خب وقتی فقط مکمل‌های به‌دردبخور مصرف شود، قطعا از هزینه کاسته می‌شود و قطعا فشار به بدن وارد نمی‌شود.

دائما مکمل مصرف می‌کنید!

بدن شما تا یک جایی می‌تواند همکاری کند. اگر بیشتر از توانش فشار وارد کنید متاسفانه عوارض جانبی حاصل می‌شوند. یعنی اگر همیشه دوره‌های سنگین مکملی داشته باشید ممکن است عوارض متفاوتی را مشاهده کنید. از طرفی ممکن است پیشرفتتان متوقف شود! یعنی هرچقدر تلاش می‌کنید دیگر عضله‌سازی نمی‌کنید. در این زمان احتمالا با خود می‌گویید که الان وقت این است که به سراغ استروئید بروم اما اشتباه می‌کنید و هنوز هم به حداکثر سایز عضلانی نرسیده‌اید.

مکمل نامناسب!

هر مکملی وارد بازار شود مناسب شما نیست! درست است که بعضی مکمل‌ها خوب هستند اما باید ببینید کدام مکمل‌ها برای هدف و ژنتیک شما مناسب هستند. نباید هر مکملیکه در بازار و داروخانه دیدید مصرف کنید. تکرار می‌کنم: باید مکمل مناسب هدف و ژنتیک خودتان را مصرف کنید. پس استفاده از تجربه فلان ورزشکار که فقط بدن خودش را می‌شناسد هم کار عاقلانه‌ای نیست چون نمی‌داند که شما چه مکملی نیاز دارید!

آموزش‌های بیشتر برای کسب بهترین نتایج

هیچ زمانی نمی‌رسد که کسی بتواند ادعا کند همه چیز در یک مبحث را می‌داند. همه ما باید دائما برای کسب علم نوین و روش‌های موثر تلاش کنیم. مطالعه کنیم و آموزش ببینیم. اگر برخی چیزهایی که گفتم برای شما گنگ بود نشان‌دهنده این است که نیاز به آموزش دارید. باید یاد بگیرید که هر کدام از این مواردِ ذکر شده، چطور باید تنظیم شوند. تمرین و جزئیات آن، رژیم و جزئیات آن و انتخاب صحیح مکمل‌ها را باید هر ورزشکار و مربی بلد باشد. اگر به دنبال بهترین و کامل‌ترین منبع آموزشی برای فاز عضله‌سازی، آن هم بدون داروهای استروئیدی، هستید باید کتاب مهندسی عضلات را به شما پیشنهاد کنم. در این کتاب هرچیزی که برای فاز عضله‌سازی نیاز دارید آورده شده است. تغییراتی که با این نکات در خودم و شاگردانم ایجاد شده را هم می‌توانید در این فیلم مشاهده کنید که مطمئن شوید، جواب می‌دهد. این کتاب حاصل تحقیق و مطالعه زیاد و ترکیب آن با نمونه‌های تجربی است. ایده‌هایم را بارها تست کردم و ایرادات آن را برطرف کردم و حال در یک مجموعه عالی و از آن مهمتر کامل خدمت شما ارائه کرده‌ام. کتاب مهندسی عضلات همراه با مثال‌های موثر آورده شده که هیچ ابهامی نماند.

با تخفیف بسیار ویژه

برای شما یک تخفیف ویژه در نظر گرفتیم. برای خرید نسخه چاپی یا الکترونیک با تخفیف می‌توانید اینجا کلیک کنید. ضمنا اگر قصد سفارش نسخه چاپی دارید، شما فقط مبلغ چاپ کتاب و ارسال پستی را می‌پردازید. پس سود ما از کجاست؟ سود ما از طریق شناخته شدن بیشتر خودمان و کمک به شماست. قطعا هر مجموعه‌ای نیاز به شناخته شدن دارد و باید در هر جایی که می‌تواند به بقیه کمک کند. ما دوره‌های آموزشی دیگری هم داریم که قیمت آن‌ها به مراتب بالاتر است اما این محصول ارزشمند برای استفاده بیشتر با این تخفیف ارائه شده است. ضمنا این تخفیف فقط و فقط از طرف ما (مجموعه فیتنس مازارس به مدیریت صادق صالحی‌زاده) که صاحب اثر هستیم ارائه می‌شود نه هیچ جای دیگر!

ورود به صفحه محصول کتاب مهندسی عضلات