دانش تجویز مکمل دانشی است که بتواند عوارض مصرف یک مکمل را به صفر برساند و بهترین نتیجه را ارائه کند. روز به روز استفاده از مکمل‌ها بیشتر می‌شود. این همه‌گیری و شهرت به دلیل تاثیر بسزای برخی از مکمل‌هاست. رویای ساخت یک اندام ایده‌آل باعث شده که ورزشکاران زیادی به سمت مکمل‌ها کشیده شوند. در این میان ورزشکاران و مربیانی موفق خواهند شد که با دانش مکمل‌شناسی پیشرفته آشنایی کامل داشته باشند.

مکمل‌شناسی پیشرفته چیست؟

این موضوع بسیار مهم است. مکمل‌شناسی پیشرفته یعنی تجویز مکمل‌ها با کمترین هزینه، بیشترین نتیجه و عوارض صفر! هر مکملی می‌تواند عوارض داشته باشد. برای به صفر رساندن عوارض مکمل‌ها باید آگاهی کاملی از تجویز مکمل داشت. در این مقاله قرار است که راهنمای کاملی از مصرف مکمل‌ها برای به دست آوردن دانش مکمل‌شناسی پیشرفته ارائه شود.

کمترین هزینه برای مکمل‌ها

بارها دیده شده که مربیان و ورزشکاران برای به دست آوردن نتیجه، مبالغ زیادی را برای تهیه مکمل در نظر می‌گیرند. درست است که مکمل‌های امروزی تعداد زیادی دارند و هر روزه بر این تعداد افزوده می‌شود اما موضوع مهم این است که در هر دوره تنها تعداد خاصی از مکمل کافی است. مثلا دیده شده در یک دوره تمرینی با هدف افزایش حجم همه مکمل‌های آرژنین، کراتین، پمپ، وی، آمینو، کربو و مولتی‌ویتامین تجویز شده است. دوره‌های مکملی این‌چنینی نه تنها هیچ سودی ندارند بلکه ممکن است عوارض زیادی هم داشته باشند. تصور کنید علاوه بر هدررفت هزینه زیاد، نتیجه قابل توجهی هم به دست نمی‌آورید. در این ویدیو یکی از اهداف من بررسی همین موضوع است. مکمل‌شناسی پیشرفته یعنی استفاده از کمترین هزینه و به دست آوردن بیشترین نتیجه! شک نداشته باشید که نیازی نیست هزینه‌های هنگفتی برای دوره‌های مکملی خرج کنید، فقط کافی است هوشمندانه عمل کنید.

عوارض مکمل‌ها

یک مربی یا ورزشکار آگاه و حرفه‌ای باید بداند در چه شرایطی مصرف مکمل‌ها مضر است! درست است که بسیاری از مکمل‌ها از نظر مطالعات و تحقیقات سالم و بی‌ضرر شناخته شده‌اند اما نه در هر شرایطی. مکمل‌ها اگر به موقع و به اندازه مصرف نشوند بدون شک منجر به ایجاد عوارض می‌شوند. برای اینکه دوز ایمن و موثر هر مکمل را به دست آورید باید مطمئن‌ترین مطالعات را مورد بررسی قرار دهید. نگران نباشید من در این ویدیو اطلاعات کاملی در مورد دوز ایمن و موثر مکمل‌ها ارائه کرده‌ام.

کسب بهترین نتیجه با مکمل‌ها

همانطور که گفتم نیازی نیست در یک دوره مکملی، چندین و چند مکمل تهیه گردد و همزمان مصرف شوند. استفاده و تجویز مکمل‌ها برای کسب بهترین نتیجه فقط و فقط نیازمند دانش مکمل‌شناسی پیشرفته است. با این دانش متوجه خواهید شد که چرا باید از مکمل‌ها استفاده کنید. چرایی مصرف مکمل‌ها اولین قدم برای کسب بهترین نتیجه است. در این راهنمای مصرف مکمل‌ها همه چیز توضیح داده شده است. سعی کنید این ویدیو را با دقت مشاهده کنید.

دوزهای زیاد و مشکلات

برخی از متخصصین، مربیان و ورزشکاران به علت دانش کم، اقدام به تجویز مکمل‌های بی‌اثر با دوزهای بالا می‌کنند تا بتوانند نتایج بهتری رقم بزنند. اما این دوزهای بالا شدیدا آسیب‌زا هستند و وقت و پول ورزشکار را هدر می‌دهند. مکمل‌هایی مثل گلوتامین و بی سی ای ای مکمل‌های خوبی هستند اما وقتی با دوزهای خیلی بالا مصرف شوند هیچ سودی ندارند و حتی ممکن است منجر به عوارض شوند که البته مکمل‌های از این دست زیاد هستند و فقط به عنوان نمونه دو مکمل پرطرفدار گلوتامین و بی سی ای ای معرفی شدند.

 

اولویت‌بندی مکمل‌ها

چه بخواهید چه نخواهید برخی از مکمل‌ها موثرتر هستند پس نتیجه بهتری هم ارائه می‌کنند. این مکمل‌ها اولویت بالاتری دارند و سایر مکمل‌ها اولویت کمتر! یکی از رازهای اصول حرفه‌ای تجویز مکمل، همین اولویت‌بندی است. در این ویدیو برای اولین بار مبحث اولویت‌بندی مکمل‌ها را ارائه می‌کنم. با این روش می‌توانید بهترین مکمل‌ها با صرف کمترین هزینه را تهیه کنید. همانطور که گفتم دانش مکمل‌شناسی پیشرفته یعنی کسب بهترین نتیجه با کمترین هزینه و عوارض صفر!