/, تمرین, لاغری و چربی سوزی, مربی ها و حرفه ای ها, مکمل/وبینار تنظیم برنامه تمرین و تغذیه با رویکرد سیکل‌بندی

وبینار تنظیم برنامه تمرین و تغذیه با رویکرد سیکل‌بندی

 

 

سیکل‌بندی به منظور برنامه‌ریزی برای به دست آوردن حداکثر نتیجه در کمترین زمان و کمترین عوارض انجام می‌شود. اگر با بدنسازی و تنظیم برنامه تمرین و تغذیه آشنا باشید متوجه خواهید شد که گاهی اوقات عوارضی همچون تمرین‌زدگی، مصدومیت، توقف پیشرفت و … برای ورزشکاران به وجود می‌آید.

عوارض یاد شده نتیجه بی‌برنامگی است.

به عنوان مثال اگر خاطرتان باشد در سال 2017 تیم ملی والیبال توانست مقام سوم جهان را به دست آورد. اما نکته جالب و قابل تامل این است که تیم ملی ایران در مراحل انتهایی دچار ضعف و خستگی قابل تشخیصی بود. بسیاری از بازیکنان مصدوم شدند و از آن مهمتر بازی مرحله آخر را خیلی راحت واگذار کردند. دلیل این مورد برمی‌گردد به بی‌برنامگی!

زمانی که از تنظیم برنامه تمرین و تغذیه با رویکرد سیکل‌بندی صحبت می‌کنیم به برنامه‌ریزی دقیق طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت برای بدنسازان و سایر رشته‌های ورزشی صحبت می‌کنیم. این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که هیچ مشکلی برای ورزشکار ایجاد نشود.

به عنوان مثال اگر یک ورزشکار قصد دارد طی 6 ماه به یک بدن ایده‌آل برسد، باید برنامه تمرین و تغذیه به گونه‌ای تنظیم شود که بعد از 6 ماه بهترین نتیجه قابل دستیابی کسب شود.

ایراد دیگری که بی‌نامگی ممکن است ایجاد کند توقف پیشرفت ورزشکاران بعد از مدتی است. ورزشکارانی که برای طولانی‌مدت یک هدف واحد را دنبال می‌کنند دچار توقف پیشرفت می‌شوند. مثلا دیگر حجم و عضله‌سازی مثل روزهای اول اتفاق نمی‌افتد یا چربی‌سوزی و کاهش وزن متوقف می‌شود.

در این ویدیو به بررسی این موارد پرداخته شده است.

این ویدیو بخشی از وبینار تنظیم برنامه تمرین و تغذیه با رویکرد سیکل‌بندی بود:

ادامه ویدیو را می‌توانید از این لینک  تهیه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید