راه ها و متد ها مشخص هستند و اینکه شما بهشون عمل کنید تعیین میکنه که به هدف می رسید یا خیر. حالا می پرسید چطور لاغر شویم؟ باید بهتون بگم که ممکنه بارها و بارها این قواعد رو شنیده باشید ولی چرا وزن کم نکردید؟ به این بر می گرده که شاید قدرت و پشتکار کافی نداشتید و یا این متدها رو به درستی درک نکردید. مشکل هرچه بوده دیگه مهم نیست اینجا راه رو بهتون نشون می دهم و توی رسیدن به هدفتون هرچه که نیاز دارید رو در اختیارتون قرار میدم و تنها چیزی که از شما میخوام عذم فولادین شماست.

در پاسخ به سوال چطور لاغر شویم؟ باید بگم که پایه لاغری بر این اساس بناشده رژیم بگیرید، لاغر شوید. ولی به این راحتی هم نیست برای اینکه بدونید چی بخورید و چی نخورید باید علمش رو داشته باشید کالری هر غذا رو بدونید، بدن انسان رو خوب بشناسید و نیازش رو برطرف کنید.

ولی در کل تعداد وعده ها در طول روز بسته به شرایط افزایش پیدا میکند و مقدار غذا در هر وعده کاهش پیدا کرده و از بعضی از غذاها و نوشیدنی ها باید پرهیز بشه.

رژیم های بسیاری وجود داره ولی پایه همشون کاهش دریافت کالری اضافست که همین کالری اضافست که وزن شمارو بالا می‌بره.حالا برای اینکه چطور لاغر شویم؟ فقط رژیم گرفتن میتونه کافی باشه؟ جوابش رو میتونید از مقاله لاغری بدون ورزش  پیدا کنید.

رژیم غذایی مناسب باید ویژگی‌های زیر رو داشته باشه:

1- کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی رو کاهش بدید.اما نه بیش از حد. یعنی با استفاده از رابطه‌ها و اپلیکیشن‌های محاسبه‌گر کالری مشخص کنید دقیقا چقدر کالری نیاز دارید. این کالری با توجه به شرایط بدنی مثل وزن و قد و فعالیت و … محاسبه میشه. این سایت رو میتونید برای محاسبه کالری در نظر داشته باشید. کلیک کنید. البته دقت کنید این کالری مربوط  به کالری تعادل وزنیه پس بعد از محاسبه، از این عدد 300 تا 600 تا کم کنید. این میشه کالری هدف شما.

2- در رژیمتون حتما تنوع قرار بدید. اینطوری نباشه که هر روز فقط سبزی بخورید. انواع مواد غذایی رو در رژیمتون قرار بدید. حتی مواد غذایی ناسالم مورد علاقه هر از گاهی برای بهبود متابولیسم شما مناسبه.

3- گرسنگی رو بیش از حد نکنید. درسته که در رژیم غذایی (مخصوصا روزای اول) گرسنگی زیاد میشه اما نباید بیش از حد باشه. گرسنگی زیاد منجر به شکست زودهنگام شما میشه. با سبزی و پروتئین و کالری به اندازه و … حس گرسنگی رو تا جایی که میشه کاهش بدید.

 

نقش تمرین در کاهش وزن

به نظر کم تر کسی بین شما وجود داشته باشه که از داشتن اندامی متناسب و بعضا عضلانی خصوصا در مورد آقایون بدش بیاد پس وقتشه با یک تیر چندین هدف رو بزنید. تمرین باعث میشه شما بدنی سالم و شاداب تر داشته باشین خواب راحتری در شب تجربه کنین. علاوه بر این مزایا زیبایی لباسی که میپوشید چند برابر میشه، اعتماد به نفس شما رو هم افزایش میده. واز ریزش عضلات و افتادگی پوست جلوگیری میکنه.

همونطور که در بخش اول چطور لاغر شویم؟ توضیح دادم برنامه تمرینی هم مثل رژیم غذایی نیاز به برنامه ریزی متناسب با شرایط فیزیکیتون داره که این شرایط شامل  وزن، قد، سن و چند مورد دیگه  میشه که تهیه این برنامه کار هر کسی نیست و نیاز به متخصص توی این رشته داره. اگه زمان رفتن به باشگاه ورزشی رو ندارید حداقل باید دویدن یا پیاده روی توی برنامه روزانتون قرار بدین که لاغری با کیفیت و با دوام تری داشت باشین و سوخت و ساز بدن رو در حد مطلوب برای چربی سوزی قرار بدین.

چطور لاغر شویم؟ که دوباره چاقی بازنگرده.

اینجاست که نقش رژیم پررنگ تر میشه. اگه بدنتون مستعد چاقیه باید پایبند به رژیم غذایی بمونید البته باید بهتون بگم که رژیم به معنای گرسنگی در طول روز نیست شما می تونید با بهره گرفتن از پروتئین ها و سبزیجات کم کالری این خلا گرسنگی رو بر طرف کنید. با این کار رژیم غذایی شما از حالت تکراری بیرون میاد که همین تکراری بودن وعده ها، ادامه رژیم رو برای خیلی ها غیر ممکن کرده. ولی این مشکل قابل حله و راه حل اون شخصی سازی رژیم غذاییتونه. واقعا نیازی نیست که از موادی که دوس ندارید استفاده کنین. با کمک مربی خودتون میونید غذاهایی رو در رژیم خود قرار بدین که از اونا بیشتر لذت میبرین. ولی این کار نباید تعادل رژیم غذاییتون رو از بین ببره.

تمرین چه کار با وزنه چه ورزش های هوازی و چه پیاده روی و دوندگی میتونه دست شما رو در رژیم غذاییتون بازتر کنه. ورزش متابولیسم بدنتون رو افزایش میده که باعث میشه انرژی بیشتری مصرف کنید و این بدین معنی که شما بیشتر می تونید از غذایی که دوست دارید لذت ببرید و تحمل رژیم براتون راحت تر میشه.

بهتون پیشنهاد می کنم که به دنبال راه بسیار ساده و میانبر نگردید ولی اگه دوست دارید بدونید قرص های لاغری چه تاثیری داره میتونید به مقاله لاغری با قرص های لاغری ؟؟ مراجعه کنید. اگه از چطور لاغر شویم؟ به می خوایم لاغر شویم رسیدید مارو تو این راه همراه و راهنمای خودتون بدونید.