بحث چربی شکم و از بین بردن آن بسیار داغ و پرطرفدار است. در این مقاله قصد داریم تعدادی راهکار عملی و تست شده خدمت شما عرض کنیم. همین ابتدای مقاله باید بدانید که اینجا خبری از چربی‌سوز و غذاهای لاغرکننده نیست. برای اینکه بتوانید چربی شکم خود را از بین ببرید باید راهکارهای ایمن‌تر و عملی‌تری را تست کنید. دقت کنید تمرینات دراز و نشست و شکم در کاهش چربی شکم موثر نیستند. پس ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

 

مهمترین گام رژیم غذایی است!

احتمالا کمی بدبین شدید که در همه سایت‌ها این مورد را ذکر کرده‌اند اما راهکاری ارائه نشده است. نگران نباشید در ادامه راهکارهای عملی را مطالعه خواهید کرد. اولین ستون رژیم غذایی مناسب، کالری است. بارها در مقالات مختلف در سایت در مورد محاسبه کالری صحبت کرده‌ایم و اهمیت آن را در لاغر شدن ذکر کردیم. پس اگر می‌خواهید لاغر شوید تا زمانی که این کالری را کاهش ندهید موفق نخواهید شد. پس برای محاسبه کالری مورد نیاز خود برای از بین بردن چربی شکم ابتدا مقاله چگونه کالری کاهش وزن را محاسبه کنم را مطالعه کنید. در این مقاله به طور دقیق در مورد محاسبه کالری صحبت شده است. بعد از این که این مقاله را مطالعه کردید به ادامه این مقاله بپردازید.

 

رژیم غذایی خود را عالی کنید.

یک رژیم غذایی عالی علاوه بر لاغر کردن شما باید در کمترین زمان نتیجه دهد. علاوه بر زمان، سختی رژیم نیز مهم است.

دقت داشته باشید اگر می‌خواهید سریع لاغر شوید، کاهش کالری بیشتر اثربخش نیست! یعنی شما هرچقدر کالری را کاهش دهید باعث نمی‌شود که سریع‌تر لاغر شوید. بلکه در برخی موارد ممکن است دیرتر هم لاغر شوید یا حتی کاهش وزنتان متوقف شود. پس برای سریع لاغر شدن باید چه کار کرد؟ ورزش کنید! تمرینات با وزنه و هوازی در کاهش چربی شکم بسیار موثر هستند. یعنی علاوه بر رژیم غذایی مناسب تمرین کردن نیز کمک‌کننده است.

خوب همانطور که گفتیم کاهش سختی رژیم غذایی نیز مهم است. برای از بین بردن چربی شکم نیازی نیست که همیشه احساس گرسنگی کنید و خود را زجر دهید. در برخی از رژیم‌های غذایی توجهی به این مورد نمی‌شود و متاسفانه فرد رژیم‌گیرنده آنچنان احساس گرسنگی می‌کند که خیلی زود شکست می‌خورد و رژیم غذایی را رها می‌کند. در برخی موارد نیز متابولیسم با توجه به تغییرات هورمونی کاهش می‌یابد و همه این موارد منجر به شکست می‌شوند.

برای اینکه بتوانید احساس گرسنگی را کاهش دهید چند راهکار ساده و عملی پیشنهاد می‌شود.

 

فیبر

در رژیم غذایی خود فیبر زیادی مصرف کنید. سبزیجات، میوه‌جات و حبوبات از جمله منابعی هستند که حاوی مقادیر مناسبی از فیبر هستند. علاوه بر این مواد معدنی و ویتامین زیادی دارند که روند کاهش چربی شکم را بهبود می‌بخشند.

 

پروتئین

پروتئین دیرهضم است. همین نکته سبب می‌شود که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. منابع پروتئینی مثل گوشت‌ها، تخم مرغ و مغزیجات و … مفید هستند.

 

مراقب انسولین باشد

انسولین هورمونی است که در اثر مصرف کربوهیدرات ترشح می‌شود. این هورمون به خودی خود بد نیست. اما در صورتی که به یکباره ترشح شود، احساس گرسنگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ترشح به یکباره انسولین در اثر مصرف کربوهیدرات‌هایی مثل نان لواش، برنج سفید و شیرینیجات حاصل می‌شود. پس حتما شیرینی جات را حذف کنید و برنج سفید و نان لواش را به حداقل برسانید یا با سبزیجات مصرف کنید.

 

حرکت، دشمن چربی شکم!

حرکت کنید تا چربی‌های شکم از بین بروند. کالری‌سوزی هم به سلامت و شادابی شما کمک می‌کند هم به لاغر شدن و به تناسب اندام رسیدن! ورزش کنید، هر ورزشی که دوست دارید. بدوید، پیاده‌روی کنید یا به باشگاه رقص بروید. البته پیشنهاد من ترکیب تمرینات مقاومتی و هوازی است. تمرینات با وزنه و دستگاه و تمرینات هوازی استقامتی و اینتروال هر کدام به نوبه خود موثر هستند. این تمرینات دنیای متفاوتی دارند که پیشنهاد می‌کنم برای یافتن بهترین تمرین مقاله اینتروال بهتر است یا هوازی را بخوانید.

پس برای از بین بردن چربی شکم یک تمرین مناسب و مورد علاقه خود را بیابید. در این صورت با یک برنامه غذایی عالی که در ابتدای بحث در مورد آن صحبت کردیم به موفقیت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید.

 

همه چیز را بهینه کنید.

یکی از مشکلات افراد، این است که فقط به رژیم غذایی و برنامه تمرین توجه می‌کنند. برای رسیدن به تناسب اندام باید همه چیز ایده‌آل باشد. خواب کافی، استراحت به اندازه و نداشتن استرس و … نیز موثر هستند. با رعایت همه نکات شک نکنید که به سریع‌تر شکل ممکن چربی شکم شما از بین خواهد رفت.

 

عجله نکنید!

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!

چربی‌های بدن هر طور که بخواهند رفتار می‌کنند. شما با خوردن قرص‌های لاغری و … به احتمال زیاد نمی‌توانید موفق شوید یا اگر موفق شوید عوارض آن‌ها به سراغتان می‌آیند. ساده و بدون عجله اصولی که در این مقاله گفته شد را رعایت کنید بعد مقاله لاغری با قرص‌های لاغری را به دقت بخوانید. در این مقاله در خصوص قرص‌های لاغری و دمنوش‌های مختلف که قطعا دغدغه خیلی از شماهاست، توضیح دادیم که به دلیل طولانی بودن مبحث آن، از صحبت بیشتر در این مقاله خودداری شده است.

پس با تعیین یک هدف معقول و عالی به جنگ چربی‌های شکم بروید و شک نکنید که موفق خواهید شد!

برای شروع این فایل صوتی را گوش دهید:

 

چگونه لاغر شویم؟ نکاتی که برای لاغری به آن‌ها نیاز داری:

صادق صالحی زاده: