امروزه شرکت های بزرگ تکنولوژی دنیا در تلاش هستند که بتوانند تکنولوژی و رباط ها رو بیشتر و بیشتر وارد زندگی مردم کنند و با پیشرفت و با گذر زمان، زندگی ها بیش از پیش با تکنولوژی خو گرفته است. ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. مطمئنا تا امروز با مچ بندها و ساعت های هوشمند آشنا شده اید که به وسیله ی اون ها می تونید تعداد قدم هایی که بر می دارید، انرژی که در طول روز و یا هنگام ورزش کردن مصرف می کنید و چندین و چند امکان دیگه رو در اختیار داشته باشید. ولی ورزشکاران بر این عقیده هستند که این امکانات برای رسیدن به بهترین عملکرد کافی نیست.شرکت های زیادی در صدد بر طرف کردن نیازهای ورزشکاران در زمینه وسایل هوشمند ورزشی بر آمدن که به چندتا از ابداعات اونا در زمینه وسایل هوشمند اشاره می کینم.

 

1-توپ هوشمند آدیداس

توپی پر از سنسور برای اینکه کوچکترین اطلاعات رو هنگام ضربه زدن به اون در خودش ذخیره کنه. خوب، این چه فایده ای داره؟ اگه شما یک فوتبالیست باشید حتم دارم بدتون نمیاد که بدونید سرعت ضربه هاتون چقدره و قدرت شوت شما چه اندازه است. توپ آدیداس هنوز برای قرار گرفتن در دست عموم مردم از قیمت بسیار بالاتری نسبت به توپ معمولی برخورداره و سرمایه گزاری شرکت Micoaeh بر این اساس قرار گرفته که توپ مورد نیاز تیم های فوتبال بزرگ رو تهیه کنه نه عموم مردم. البته این توپ بی عیب هم نیست و به صورت ناگهانی و بدون هشدار شارژ باطری اون خالی میشه ولی با رفع مشکل باطری و کاهش هزینه ی خرید آینده ی بسیار روشنی برای این تکنولوژی در زمینه ی وسایل هوشمند ورزشی پیش بینی میشه.

2- توپ های هوشمند بسکتبال

درباره توپ فوتبال صحبت کردیم و حالا نوبت به ورزش بسکتبال می رسه که این توپ قابلیت این و داره که دامنه پرتاب و میزان موفقیت در پرتاب بازیکنان رو تحلیل می کنه. این توپ در دو سایز متفاوت طراحی شده و دارای چهار حالت بازی متفاوت است. از معایب این توپ ها میشه به باطری ثابت و غیر قابل شارژ اشاره کرد همچنین اپلیکیشن اندروید هم برای این توپ ها طراحی نشده ولی شرکت ویلسون با برطرف کردن این معایب به راحتی در اینده نزدیک در طراحی وسایل هوشمند ورزشی یکه تاز تولید توپ های بسکتبال خواهد شد.

 

3- جوراب های هوشمند مخصوص ورزشکاران

sensoria نام جوراب های سنسورداری هستند که توسط شرکت امریکایی sensoria fitness  تولید شده اند. جوراب ها به دستبند های مغناطیسی متصل هستند که به وسیله ی اون ها میشه الگوی حرکت پاها و همچنین مسیر حرکت خودتون رو از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمندتون دنبال کنید. البته این جوراب ها هم مانند دیگر تکنولوژی های نو ظهور بدون مشکل نداشته ولی با این وجود در بین دونده ها بسیار محبوب هستند.

 

4- شرکت Zepp پیشگام در ساخت وسایل هوشمند ورزشی

Zeppخود رو محدود به ورزش خاصی نکرده و حسگر هایی که تولید کرده به وسیله ی مورد نظر مثل چوب بیسبال، راکت تنیس و یا چوب گلف متصل می شود. به وسیله ی اپلیکیشنی که به همراه اون ارائه می شه می تونید گزارشات پرتاب ها، ضربه ها و حرکت ها رو دریافت کنید و باید گفت که در بازارهای ورزشی این سنسور ها با قیمت مناسب تری ارائه می شوند که این خصوصیات شرکت Zepp رو بی رقیب کرده.

 

5- عینک هوشمند ورزشی

sportis نام یک عینک پیشرفته برای دوچرخه سواران است که می تونه ضربان قلب ورزشکار رو اندازه گیری کنه. چراغ های ال ای دی اون نور مورد نیاز جهت دید در شب رو فراهم می کنه و حتی می تونه سرعت حرکت دوچرخه سوار رو اندازه گیری کنه و عدسی های اون میتونه از چشم ورزشکار در مقابل تغییرات شدید محیطی محافظت کنه.

 

تمامی تکنولوژی های که گفته شد در مراحل ابتدایی خود قرار دارند ولی در اینده ای نزدیک نوید آینده ی روشن برای جامعه ورزش و وسایل هوشمند ورزشی دارند و فقط نیاز داره که شما صبر داشته باشین.