برخی از نوشیدنی‌ها در کنار شیوه‌ی سالم زندگی به کاهش وزن شما کمک می‌کنند. لاغری باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش انرژی شما می‌شود. ما در این مقاله نوشیدنی‌های کاهش وزن را معرفی خواهیم کرد.

نوشیدنی‌های کاهش وزن عبارتند از:

 

1_ چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید و مواد مغذی است. در چندین مطالعه تاثیر چای سبز بر کاهش وزن مشخص شده است. چای سبز انواع گوناگونی دارد. چای سبز ماچا مقدار بیشتری کاتچین نسبت به چای سبز شل دارد که آن را به انتخاب خوبی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. کاتچین یک نوع آنتی اکسیدان طبیعی است. علاوه بر آن چای سبز دارای کافئین نیز می‌باشد که می‌تواند انرژی شما را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد حین ورزش شود. همچنین افرادی که چای سبز می‌نوشند فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند: برخی سرطان‌ها، دیابت و بیماری قلبی در این افراد کاهش می‌یابد.

 

2_ قهوه:

قهوه یکی از نوشیدنی‌های کاهش وزن است. قهوه در سراسر جهان برای افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو استفاده می‌شود. این نوشیدنی پر طرفدار به دلیل داشتن کافئین، یک نوشیدنی محرک است و ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. همچنین قهوه می‌تواند انرژی دریافتی را کاهش دهد و متابولیسم را افزایش دهد. در چندین مطالعه تاثیر کافئین بر روی متابولیسم و افزایش چربی سوزی مشخص شده است بنابراین افرادی که قهوه می‌نوشند به مرور زمان روند کاهش وزن خود را آسان‌تر می‌کنند.

 

3_ سرکه سیب و آب:

آب خوردن یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش وزن می‌باشد. خوردن آب باعث ایجاد حس سیری می‌شود و تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید را افزایش می‌دهد.در یکی از مطالعات مشخص شد کسانی که آب زیادی مینوشند و کالری کمتری مصرف می‌کنند بیشتر وزن کم می‌کنند. سرکه سیب دارای اسید استیک است بنابراین ممکن است با کاهش سطح انسولین، سرکوب اشتها و چربی سوزی، افزایش متابولیسم و کاهش وزن را بهبود ببخشد. در یک مطالعه حیوانی مشخص شد اسید استیک می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و تجمع چربی در شکم و کبد را کاهش دهد. سرکه سیب باعث می‌شود تخلیه معده دیرتر اتفاق بی‌افتد بنابراین ممکن است شما مدت زمان بیشتری حس سیری داشته باشید.

 

4_ نوشیدنی‌های پر پروتئین و آب سبزیجات:

این نوع نوشیدنی‌ها می‌توانند اشتها را کاهش داده و سیری را تقویت کنند. پروتئین‌ها هورمون ایجاد کننده حس سیری را افزایش می‌دهند و هورمون‌هایی که اشتها را تحریک می‌کنند مثل گرلین را کاهش می‌دهد. آب سبزیجات نیز از نوشیدنی‌های کاهش وزن می‌باشد. خوردن آب سبزیجات باعث افزایش مصرف سبزیجات می‌شود و ممکن است به کاهش وزن کمک بکند.

 

5_ چای سیاه و چای زنجبیلی:

چای سیاه دارای ترکیباتی است که ممکن است کاهش وزن را تحریک کند. این چای سرشار از پلی فنول است، پلی فنول‌ها نوعی آنتی اکسیدان قوی هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. پلی فنول‌ها با کاهش کالری دریافتی تحریک تجزیه چربی و تقویت باکتری‌های مفید روده باعث کاهش وزن می‌شوند. در مطالعات حیوانی و انسانی تاثر زنجبیل بر کاهش وزن مشخص شده است. چای زنجبیل به کاهش اشتها کمک می‌کند. همچنین چای زنجبیل اثر حرارتی(تعداد کالری مورد نیاز برای هضم و جذب غذا) را تا 43 کالری افزایش می‌دهد.

 

ترکیب انواع نوشیدنی‌های کاهش وزن:

1_ مرکبات:

نصف فنجان انار و نصف فنجان گریپ فروت را داخل مخلوط کن بریزید. بعد مخلوط شدن 1 قاشق عسل و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید و بعد آن را میل کنید. انار به دلیل کاهش التهاب و فشار خون و کاهش کلسترول بد به کاهش وزن کمک می‌کند. گریپ فروت باعث بهبود حساسیت نسبت به انسولین می‌شود. عسل باعث جلوگیری از مشکلات روده، بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب می‌شود.

 

2_ آناناس:

1 فنجان آناناس را در مخلوط کن بریزید، بعد مخلوط شدن آن را در یک لیوان بریزید نصف قاشق چایخوری پودر دارچین سیلان و 2 قاشق آبلیمو و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید و آن را میل کنید. آناناس حاوی بروملین است که به هضم غذا کمک می‌کند و التهاب را کاهش داده و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. لیموترش دارای ویتامین c بوده، فعالیت اکسیدانی داشته، سیری و وزن بدن را تنظیم کرده و ایمنی را تقویت می‌کند. دارچین سیلان باعث کاهش گلوکز خون، سرکوب اشتها و بهبود پارامترهای چربی می‌شود.

3_ چای سبز و نعناع:

1 فنجان آب را روی 5 برگ نعناع بریزید و در ظرفی بگذارید تا بجوشد. 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز را به آن اضافه کنید بعد چند دقیقه آن را از صافی رد کنید و آب جوشیده را در یک لیوان بریزید و بنوشید. نعناع موجب پیشگیری از سندرم روده تحریک پذیر و گاستریت( ورم حاد معده) می‌شود. علاوه بر آن نعناع دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به جلوگیری از آلرژی و محافظت در برابر سرما خوردگی کمک می‌کند.

 

4_ آب نارگیل:

یک چهارم فنجان آب آناناس را با آب نارگیل و دانه‌های رازیانه آسیاب شده مخلوط کنید و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. آب نارگیل باعث سرکوب اشتها و افزایش حس سیری می‌شود بنابراین برای کاهش وزن موثر است. دانه‌های رازیانه از نفخ و سوء هاضمه و حالت تهوع جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن این دانه ها هضم را نیز تحریک می‌کنند.

 

5_ زنجبیل و لیمو:

2.54 سانتی‌متر ریشه زنجبیل را خورد کنید و در مخلوط کن بریزید. آب سرد را به آن اضافه کرده و آن را هم بزنید و بعد در یک لیوان بریزید. نصف لیمو ترش و نصف قاشق چایخوری پودر زیره تفت داده شده را به آن اضافه کرده و میل کنید. زنجبیل دارای ماده فعالی به نام جینجرول است که باعث پیشگیری از مشکلات روده مثل ناراحتی معده و اسهال و… می‌شود. همچنین زنجبیل به کاهش درد مفاصل و میگرن کمک می‌کند. زیره دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی و دیابتی و ادرار آور است.

 

6_ پاپایا و دارچین:

1 فنجان پاپایا با مخلوط کن، مخلوط کنید. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین و لیوان آب سرد را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. در آخر کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. پاپایا با کاهش سطح کلسترول خون و بهبود سلامت روده به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

7_ سم زدایی با لیمو و عسل:

آب گرم را با آبلیمو و عسل مخلوط کرده و صبح‌ها بنوشید. لیمو ترش به حفظ تعادل PH در بدن کمک می‌کند.

 

سخن پایانی:

عادات و سبک زندگی شما تاثیری زیادی در اضافه وزن و چاقی دارند. شما ممکن است در مسیر کاهش وزن خود به مشکلات زیادی بر بخورید و دیرتر به هدف خود دست یابید. اما با دنبال کردن رژیم و تمرین اصولی زودتر به این هدف خواهید رسید و احتمال آسیب دیدگی شما در اثر تمرین و رژیم غیراصولی کاهش می‌یابد. شما با اضافه کردن این نوشیدنی‌ها به رژیم و تمرین خود به کاهش وزن و کاهش چربی شکم و پهلوی خود دست خواهید یافت. دنبال کردن شیوه سالم زندگی، تمرین و رژیم اصولی در کنار این اصول به لاغری و تناسب اندام شما کمک شایانی می‌کند.