رقابت در بین شرکت اپل و سامسونگ از زمان تاسیس دو شرکت وجود داشته. این دو شرکت بزرگ تکنولوژی همواره به دنبال ارائه  ی محصولی بودن که بتونه علاوه بر بر آورده کردن خواسته طرفداران، محصولات رقیبان رو هم به چالش بکشه و بتونه اونا رو کنار بزنه. زمان زیادی از معرفی دو پرچم دار شرکت اپل و سامسونگ یعنی اپل واچ 6 و سامسونگ گلکسی واچ 3 نمیگذره. حالا زمان این شده که ببینیم کدوم یک بر دیگری برتری داره و میتونه عنوان پادشاه ساعت های هوشمند رو به دست بیاره پس به مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3 می پردازیم.

در نگاه اول میشه فهمید که هر دوی این ساعت های هوشمند با ویژگی های تازه، نرم افزار قدرتمندتر و سریع تر و حسگر های سنجش سلامت جدیدتر وارد بازار شدن. گلکسی واچ 3 نسبت به نسخه ی قبلی طراحی باریک تره، اما فضای ذخیره و برنامه های تمرینی جهت سلامت، کمتری نسبت به همتای خودش یعنی اپل واچ 6 داره. هر دو دارای حسگر ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون هستن. البته برای قضاوت برتری یکی بر دیگری این موارد کفایت نمیکنه به همین دلیل برای مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3 به بررسی امکانات این دو محصول به صورت جداگانه می پردازیم.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: قابلیت اتصال

اپل واچ قابلیت اتصال به تلفن همراهی جز آیفون نداره اما قابلیت جدیدی برای اپل واچ 6 به نام Family Share معرفی شده که امکان اتصال این ساعت رو به دستگاه هایی به جز آیفون رو، به وسیله ی شبکه ی LTE میده. از طرف دیگه ساعت هوشمند سامسونگ مثل نسخه های قبلی قابلیت اتصال به IOS و اندروید خودش رو حفظ کرده و برای متصل شدن به دستگاه های مختلف مشکلی نداره.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: قیمت

قیمت اولیه هر دو محصول برابر با 399 دلاره. با این مقدار پول مدل 41 میلی متری گلکسی واچ 3 و مدل 40 میلی متری اپل واچ 6 نصیبتون میشه. اگه بخواین مدل بزرگتر یعنی 45 میلی متری گلکسی واچ و 44 میلی متری اپل واچ رو تهیه کنین هزینه به 439 دلار افزایش پیدا میکنه. نکته ای که وجود داره اینه که سامسونگ برای راه اندازی سیستم LTE به اندازه 50 دلار هزینه ی بیشتری نسبت به قیمت پایه دریافت میکنه اما پرچم داران مدل LTE اپل با قیمت پایه ی 100 دلار به فروش میرسن. همچنین اگر باز هم قدرت خرید نسخه ی اصلی اپل واچ 6 رو ندارید این کمپانی اپل نسخه ی ارزون تر و کوچکتر اپل واچ6  یعنی اپل واچ SE رو بهتون پیشنهاد میکنه.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: شکل ظاهری

تغییر چندانی در طراحی اپل واچ جدی بوجود نیومده و اپل به همون شکل قدیم بسنده کرده. شاید به همین دلیل باعث شده شکل اپل واچ ها توی ذهن باقی بمونه و به راحتی فراموش نشه. شکل دایره ای وار اون هنوز که هنوزه جلوه ای مدرن داره و  رنگ های قرمز و آبی، تصویری زیباتر بهش بخشیدن. از طرفی گلکسی واچ 3 شکل سنتی خودش رو تا حدودی حفظ کرده و تونسته با هوشمندی بین گذشته و حال تعادل قابل قبولی بوجود بیاره و این امر بوسیله ی پیچ تنظیم کنار ساعت که برای پیمایش منو ها قرار گرفته، قابل لمسه.

گرچه بند گلکسی واچ 3 و اپل واچ 6 در زیبایی و استحکام چیزی کم ندارن ولی این امکان وجود داره که هر زمان اراده کنین بتونین از بین تنوع بسیاری از بند های مختلف یکی رو انتخاب و بند ساعت خودتون رو عوض کنین.

سامسونگ گلکسی واچ 3

 

اپل واچ 6

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: نمایشگر

اپل واچ 6 مثل اپل واچ 5 یک نمایشگر همیشه روشن (Always on) داره که تفاوتش با نسخه ی قبلی، روشنی بیشتر صفحه نمایش در مدل جدیدتره. دلیل استفاده از این قابلیت اینه که بشه بدون روشن کردن کامل ساعت، زمان رو متوجه شد البته این قابلیت در گلکسی واچ 3 هم قرار گرفته. هر دو ساعت دارای نمایشگر لمس OLED  هستن که حتی در معرض آفتاب مستقیم هم به راحتی قابل مشاهده هستن. صفحه نمایش اپل واچ کمی بالاتر از گلکسی واچ 3 قرار گرفته اما این تفاوت با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: قابلیت ها برای تناسب اندام

هر دو محصول تونستن تاییدیه ی سازمان جهانی دارو و غذای آمریکا رو به دست بیارن که مهر تاییدی بر قابل اعتماد بودن سنسور اندازه گیری اکسیژن خون و همچنین پایشگر ضربان قلب در هر دو محصول هست. البته سیستم پایش خواب در هر دو ساعت هوشمند با دقتی که باید عمل نمی کنن اما میتونن در تصحیح برنامه ی خواب بسیار مفید و کاربردی باشن.

وقتی نوبت به تناسب اندام میرسه، این رقیبان کاتالوگ بزرگی از تمرینات رو برای شما آماده کردن و هر کدوم به صورت خودکار تمریناتی رو به شما پیشنهاد میکنن که شما رو به ورزش کردن وادار میکنه. علاوه بر این برنامه های تمرینی هر دو ساعت قادر به تخمین اکسیژن مورد نیاز بدن در هنگام تمرین با فشار بالا هستن که این برای قشر دوندگان میتونه بسیار سودمند باشه.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: باطری

حقیقت اینه که وقتی شما از دستگاهی با کارایی بالا استفاده میکنین باید انتظار اینو داشته باشین که مرتبا اون رو شارژ کنی حتی ممکنه نیاز بشه که هر روز اون رو به شارژ وصل کنین. باطری گلکسی واچ 3 میتونه تا دو روز دوام بیاره، هر چند بسته به نوع استفاده و تنظیمات نمایشگر این مقدار میتونه تا 24 ساعت هم کاهش پیدا کنه. در اپل واچ 6 این عدد به 18 ساعت کاهش پیدا میکنه که منطقی تر به نظر میرسه.

البته اگه به دنبال ساعتی میگردین که یک هفته یا بیشتر دوام بیاره بهتره به دنبال دیگر برندهای ساعت هوشمند باشین که در این مقاله میتونین درباره ی اون ها مطالعه کنین.

 

مقایسه اپل واچ 6 با سامسونگ گلکسی واچ 3: برنامه ها و فضای حافظه

اپل واچ 6 و سامسونگ گلکسی واچ 3 هر دو فروشگاه برنامه ای(APP Store) مختص به خودشون دارن که برای مرور و نصب برنامه هاییه که به شما کمک کنه تا بهترین حس کاربری رو داشته باشین. برخی از برنامه ها برای تلفن هوشمند و برخی مختص به خود ساعت هوشمند هستن. با استفاده از حافظه 8 مگا بایتی که برای ذخیره ی موسیقی در گلکسی واچ 3 قرار گرفته شما میتونین در هر زمان از موسیقی دلخواهتون لذت ببرین.

اما در اپل واچ امکان ذخیره آهنگ وجود نداره ولی اگه به عضویت برنامه ی Apple Music در بیاین، میتونین آهنگ دلخواه خودتون رو در اون ذخیره کرده و لیست پخش شخصی بسازید در این صورت حتی فضای بیشتری برای ذخیره آهنگ دارین که این فضای ذخیره 32 گیگا بایت در نظر گرفته شده.