اگر مقالات دیگر سایت را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که لاغری چندان هم سخت نیست. تنها چیزی که نیاز دارید شروع اصولی و طبق دستورالعمل است. وقتی این اصول با صبر همراه گردند قطعا موفق خواهید شد. اما نگران نباشید به مرور به موفقیت نزدیک می‌شوید.
همانطور که از عنوان مشخص است در این مقاله قصد دارم به دو اشتباه بزرگ اشاره کنم و در نهایت دو راهکار برای ساده کردن رژیم لاغری شما ذکر کنم. پس تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اولین اشتباه بزرگ کاهش وزن: تقلب اشتباه

اگر یک بار هم رژیم گرفته باشید در مورد وعده تقلب شنیده‌اید. این وعده برای افزایش انگیزه و شوک به متابولیسم بدن در نظر گرفته می‌شود. در وعده تقلب، فرد رژیم‌گیرنده  از علایق خود استفاده می‌کند. در این شرایط انگیزه او افزایش می‌یابد و برای ادامه رژیم آماده‌تر خواهد شد.
پس اشتباه کجاست؟
اشتباه در تقلب به دو صورت رخ می‌دهد:
اول اینکه گاهی اوقات در این وعده، افسارگسیخته می‌خوریم! یعنی هرچقدر که بتوانیم می‌خوریم. در این وعده آنچنان کالری بالایی دریافت می‌کنیم که بعد از آن معده‌درد شدیدی می‌گیریم. درست است که وعده تقلب مهم است اما نباید بدون کنترل باشد. در این وعده باید در حد معقول بخورید تا تمام تلاشتان از بین نرود.
نوع دوم اشتباه، قرار دادن یک روز کامل تقلب به جای یک وعده تقلب است! یعنی رژیم‌گیرنده 5 یا 6 روز را به خوبی رژیم می‌گیرد اما آخر هفته را کلا آزاد می‌کند. این عزیزان یک وعده تقلب خود را به 4 یا 5 وعده افزایش می‌دهند. فرض کنید کل هفته در حدود 1500 کالری کمتر دریافت کردید اما همین دو روز انتهایی هفته بیش از 1500 کالری اضافه دریافت کنید! نتیجه این است که تمام تلاشتان هدر رفته و دیگر نتیجه خوبی را مشاهده نخواهید کرد.
پس سعی کنید در هفته فقط یک وعده تقلب کنترل شده با هدف افزایش انگیزه داشته باشید.

دومین اشتباه بزرگ کاهش وزن: زیاده‌روی در مصرف بادام

بادام اینجا نماینده غذاهای سالم است. بادام را مثال زدم چون این نوع از مغزیحات را تقریبا همه دوست دارند. استفاده از مواد غذایی سالم در رژیم غذایی بسیار مهم است اما زیاده‌روی در مصرف آن‌ها برای روند لاغری شما مشکلساز خواهد بود. مغز بادام فواید زیادی دارد اما کالری زیادی هم دارد. پس به خاطر سالم بودن و فواید زیادِ بادام، نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. برای اینکه این موضوع روشن‌تر شود باید بدانید که هر 50 گرم بادام درختی در حدود 400 کالری دارد! فرض کنید چند ماده غدایی سالم را در طول روز به همین صورت مصرف کنید! فاجعه به بار خواهد نشست و تلاش شما از بین خواهد رفت.
این دو اشتباه را معمولا در بین اکثر افراد مشاهده می‌کنم. اگر بتوان همین دو اشتباه را در رژیم بسیاری از افراد اصلاح کرد، کاهش وزن زیادی را مشاهده خواهند کرد. پس این دو نکته را جدی بگیرید.
حال زمان آن رسیده دو نکته برای راحت‌تر کردن رژیم لاغری شما ارائه کنم پس ادامه مقاله را مطالعه کنید.

منظور از لاغری راحت چیست؟

بعضی از دوستان تصور می‌کنند که منظور از لاغری راحت، کاهش وزنِ بدون رژیم گرفتن است! شاید بتوانید با این اصول برای مدتی کاهش وزن را مشاهده کنید اما در نهایت کاهش وزن شما متوقف خواهد شد و باید کالری را محاسبه کنید و همان کالری را دریافت کنید. (محاسبه این کالری را می‌توانید در مقاله چگونه کالری کاهش وزن را محاسبه کنم یاد بگیرید.)
پس معنی و مفهوم لاغری راحت چیست؟ لاغری راحت به معنی لاغر شدن در کمترین زمان ممکن و با کمترین احساس گرسنگی است. بارهار گفته‌ام احساس گرسنگی شدید، هر کسی را با هر اراده‌ای شکست می‌دهد. پس کاهش احساس گرسنگی یقینا بسیار مهم است. در ادامه دو راهکار خدمت شما ارائه می‌گردد:

راهکار اول: چقدر آب می‌نوشید؟

حتما متوجه شده‌اید که راهکار اول مربوط به نوشیدن آب است. کم‌آبی، اثرات بدی بر بدن دارد اما موضوع دیگری در این قسمت از مقاله منظور من است. نوشیدن آب، شدیدا اشتها را کاهش می‌دهد و باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود. مطالعاتی هستند که نشان داده‌اند نوشیدن دو فنجان آب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش اشتها می‌شود. 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشید و شاهد کاهش اشتهای خود باشید. علاوه بر این وقتی گرسنه هستید نیز آب بنوشید. در این شرایط حجم معده شما پر می‌شود و تحمل این گرسنگی راحت‌تر خواهد شد.

راهکار دوم: قهوه و چای می‌نوشید؟

این دو نوشیدنی کاملا سالم هستند. علاوه بر سلامتی، فوایدی در رژیم لاغری نیز دارند. نوشیدن قهوه و چای احتمالا اشتهای شما را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش چربی‌سوزی می‌شود. مطالعاتی هستند که نشان داده‌اند قهوه و چای علی الخصوص چای سبز در افزایش متابولیسم احتمالا موثر هستند. حال فرض کنید این دو نوشیدنی را با رژیم لاغری خود ترکیب کنید. در این شرایط لاغری و چربی‌سوزی شما سریع‌تر می‌شود.
این دو راهکار دو نمونه از راه‌هایی هستند که می‌توانید برای لاغری راحت از آن‌ها استفاده کنید. برای اینکه نکات بیشتری را در خصوص لاغری راحت درک کنید پیشنهاد می‌کنم این ویدیو را نیز مشاهده کنید: