امروزه همه چیز در حال پیشرفت است. ورزش نیز از این قائده مستثنی نیست. مچ ‌بند هوشمند یکی از نشانه‌های ورود پیشرفت در ورزش است. اگر به فکر تهیه و خرید یک مچ بند هوشمند هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ابتدا به بررسی مچ بند ها پرداخته می‌شود، سپس راهنمایی برای خرید این مچ بندها و در نهایت سه مچ بند پرطرفدار معرفی و مقایسه می‌شوند.

 

مچ بند هوشمند چیست؟

این مچ بندها امروزه مورد توجه ورزشکاران و افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند قرار گرفته‌اند. مچ بند هوشمند مانند سایر مچ بندها نیست بلکه قابلیت‌هایی برای بررسی شرایط بدنی نیز دارد. به عنوان مثال محاسبه کالری مصرفی در طول روز و فعالیت‌های مختلف از جمله وظایف این مچ بندها هستند. اما قابلیت‌های این وسایل هوشمند به همین جا ختم نمی‌شود. مثلا در برخی از این مچ بندها قابلیت محاسبه ضربان قلب وجود دارد. در حالت کلی این مچ بندها به تولید یک ورزشکار هوشمند که تمامی شرایط بدن خود را تحت کنترل دارد، کمک می‌کنند. تا اینجا به سوال مچ بند هوشمند چیست پاسخ داده شده است. در ادامه مقاله در مورد برخی از قابلیت‌های این مچ بندها صحبت خواهیم کرد.

 

قابلیت‌های مچ بند هوشمند چیست؟

اتصال به موبایل توسط اپلیکیش یکی از قابلیت‌های مناسب این مچ بندهاست. با این قابلیت توانایی بررسی و کنترل دقیق‌تر شرایط بدنی خود را دارید. از جمله دیگر قابلیت‌های این مچ بندها محاسبه تعداد گام‌هاست. برخی از افرادی که برای رسیدن به تناسب اندام از پیاده‌روی یا دویدن استفاده می‌کنند با استفاده از این قابلیت می‌توانند رکوردهای خود را بهتر ثبت کنند.

 

کالری

علاوه بر قابلیت‌های یاد شده، مچ بند هوشمند با مشخص کردن فعالیت در حال اجرا، قادر به محاسبه کالری مصرفی نیز هست. به این معنی که شما به عنوان مثال فعالیت دوچرخه‌سواری را انتخاب می‌کنید و این مچ بندها مقدار کالری مصرفی شما را با توجه به مدت زمان فعالیت، محاسبه می‌کنند. این مورد زمانی اعتبار خود را نشان می‌دهد که ورزشکار، مقدار کالری مصرفی در طول روز هم برایش اهمیت دارد.

 

پایش خواب

در مدل‌های جدیدتر این مچ بندها قابلیت پایش خواب نیز اضافه شده است. یعنی بعد از بیدار شدن به شما نشان می‌دهد که شب گذشته خواب آرامی داشتید یا خیر! این قابلیت نیز برای یک ورزشکار یا فردی که به دنبال تناسب اندام است بسیار کمک کننده است. همانطور که اطلاع دارید خواب کافی و راحت یکی از ملزومات رسیدن به تناسب اندام است.

 

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی

مچ بند هوشمند مدل‌های جدیدتر قابلیت جالب‌تری نیز دارد که برای برخی از استفاده کنندگان مورد توجه واقع شده است. به دلیل ارتقای کیفیت صفحه نمایش قابلیت مشاهده اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به این مچ بند اضافه شده است که در نوع خود منجر به راحتی و صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

 

اعلان اتمام!

یکی دیگر از دغدغه‌های ورزشکاران مدت زمان فعالیت است. یک ورزشکار زمانی که برای یک فعالیت برنامه‌ریزی می‌کند تمایل کمی برای نگاه کردن دائمی به ساعت برای مشخص کردن مدت زمان فعالیت دارد. به همین دلیل خاصیت اعلان اتمام که در این مچ بندها قرار داده شده است می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال اگر قرار است شما یک فعالیت را 20 دقیقه انجام دهید، مچ بند هوشمند به راحتی با ارائه اعلان، شما را از اتمام فعالیت با خبر می‌کند.

تا اینجا برخی از قابلیت‌های مچ بند هوشمند ارائه شده است. البته با توجه به ورود علم و ایده‌های جدید در این عرصه نمی‌توان انتظار داشت که ویژگی جدیدی به این مچ بندهای هوشمند که بیشتر جنبه ورزشی دارند اضافه نشود. پس هر روزه باید انتظار نوآوری‌های جدیدی داشت.

 

راهنمای خرید

اگر تصمیم به خرید مچ بند هوشمند گرفته‌اید و به دنبال راهنمایی برای خرید مچ بند هوشمند هستید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

یکی از فاکتورهای اساسی خرید این مچ‌بندها بررسی امکانات آن‌هاست.  اگر تمایل به استفاده از مچ بند هوشمند در آب دارید پس ضد آب بودن آن بسیار مهم است. علاوه بر این در برخی از این مچ بندها قابلیت محاسبه ضربان قلب وجود ندارد یا برخی از آن‌ها صفحه نمایش ندارند. فاکتور دیگر دامنه فعالیت‌های ورزشی است. برخی از این مچ بندها فقط یک سری فعالیت خاص و محدود دارند. پس زمانی که به دنبال یک مچ بند مناسب هستید باید امکانات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به بررسی فاکتورهای دیگر کنید.

فاکتور دومی که در خرید مچ بند هوشمند تاثیر گذار است قیمت است. برخی از این مچ بندها به واسطه برند، گران قیمت‌تر هستند. برخی دیگر به دلیل ارائه امکانات زیاد می‌توانند قیمت بالایی داشته باشند. پس بعد از بررسی امکانات، قیمت محصولات مورد نظر و توانایی خود را بسنجید.

فاکتور دیگر،  هدف از خرید مچ بند هوشمند است. به عنوان مثال مچ بند مناسب برای کسی که  جنبه بصری، مد و فشن اهمیت بیشتری دارد با کسی که قابلیت و امکانات ورزشی حرفه‌ای می‌خواهد متفاوت است.

 

سه مچ بند هوشمند پرطرفدار در ایران

اکنون به بحث داغ معرفی سه مچ بند هوشمند پرطرفدار و پرفروش ایرانی می‌رسیم. در این قسمت مچ بندها را ابتدا معرفی سپس ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را ارائه می‌دهیم پس به راحتی می‌توانید آن‌ها را با همدیگر مقایسه کنید.

 

مچ بند هوشمند آنر مدل Band 5 Global

مچ بند هوشمند آنر مدل band 5 global

اولین مچ بند هوشمند پرطرفدار مربوط به برند آنر با عنوان Band 5 global  می‌باشد.

مزایا:

-صفحه نمایش 0.95 اینچی

-22.7 گرم وزن

-سیستم عامل اختصاصی

-قابلیت اتصال به اندروید 4.4 و ios 9 به بالا

-پشتیبانی از زبان فارسی

-سنسور ضربان قلب با دقت بالا

-کالری مصرف شده

-پایش خواب

-ضد آب تا عمق 50 متری(طبق تبلیغات محصول)

-حفظ شارژ تا 14 روز در حالت استفاده

 

معایب:

-سنسور اکسیژن بدقلق

-ضد خش نبودن صفحه نمایش

-باتری ضعیف نسبت به رقبا

 

برای خرید و بررسی بیشتر این مچ بند هوشمند از طریق دیجی کالا اینجا کلیک کنید.

 

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

مچ بند هوشمند شیائومی مدل mi band4

مچ بند هوشمند پرطرفدار دوم مربوط به برند شیائومی مدل Mi band 4 global است. این مچ بند یکی از مچ بندهای پرطرفدار است که نمره مناسبی از خریداران دریافت کرده است.

مزایا:

-صفحه نمایش ضد خش 0.95 اینچی

-صفحه نمایش لمسی

-تم‌های مختلف

-پوشش فعالیت‌های زیاد ورزشی

-محاسبه کالری و ضربان قلب با دقت مناسب

-قابلیت نمایش اعلانات برنامه‌های مختلف

-باتری تا 20 روز

 

معایب:

-عدم پشتیبانی از فارسی

-نداشتن سنسور اکسیژن و خون

-عدم نمایش شماره تلفن حین تماس

مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Gear Fit 2 Pro

مچ بند هوشمند gear fit pro

حال به مچ بند هوشمند سوم از غول تکنولوژی سامسونگ می‌رسیم. نام این مچ بند Gear fit pro می‌باشد.

مزایا:

-ضد آب تا عمق 50متر

-جی پی اس داخلی

-ضربان قلب دائمی

-پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متعدد

-صفحه نمایش لمسی 1.5 اینچی

-اعلان‌ها شبکه‌های اجتماعی

-کاری و پایش خواب

-شمارش گام با دقت بالا

-مناسب برای شناگرها

 

معایب:

-قیمت بالا

-توانایی باتری کم

برای خرید و بررسی بیشتر این مچ بند هوشمند از طریق دیجی کالا اینجا کلیک کنید.

 

بررسی و تحلیل مچ بند هوشمند

با مقایسه و بررسی که تیم ما در خصوص این سه مچ بند هوشمند انجام داد نتیجه این بود:

اگر مباحث مالی برای شما اهمیتی ندارد مچ بند Gear fit pro انتخاب بهتری می‌تواند باشد. علاوه بر ظاهر بسیار زیبا، کارایی و امکانات بیشتری دارد. همین امر منجر شده که کاربران سطح رضایت بالایی در خصوص این مچ بند سامسونگ داشته باشند. اگر به دنبال مچ بند ارزان‌تری هستید بین دو مچ بند هوشمند Mi band 4 global و Band 5 Global هر دو انتخاب مناسبی هستند و تنها معیار برتری امکانات و شرایط هر کدام می‌باشد. البته طبق نظر مصرف‌کنندگان مچ بند Band 5 Global امتیاز بیشتری کسب کرده است.

تذکر: این مقاله فقط جهت کمک به شما علاقه مندان است و هیچ پیشنهادی برای خرید یا تعویض نیست. خود شما باید این گزینه‌ها را به دقت بررسی و سپس اقدام به خرید کنید. محصولات پیشنهادی در سایت دیجی کالا به فروش می‌رسد و این سایت هیچ نقشی در ارسال و فروش محصول ندارد.