در این بخش به بررسی و مقایسه ی مچ بندهای Mi Band 5 و Mi Band 4 Global می پردازیم و خصوصیات و ویژگی های هر کدوم رو بررسی می کنیم. شیائومی امروزه تونسته با ارائه محصولات با کیفیت و زیبا توجه های بسیاری رو به خودش جلب کنه و جایگاه خودش رو توی بازار تکنولوژی پوششی تثبیت کنه.

 

مچ بند هوشمند Mi Band 4 Global

فکر میکنم به بهترین راه مقایسه ی مچ بندهای Mi Band 5 و Mi Band 4 Global بیان خصوصیات هر کدوم از مچ بندهاست. Mi Band 4 Global نسبت به مدل قبلی خود بهبود پیدا کرده برای مثال صفحه نمایش مدل جدیدتر نسبت به مدل قدیمی تر بزرگتر شده. خصوصیات دیگه ی مچ بند، صفحه نمایش Amoled تمام رنگی و قابلیت ضد خش، ضد خط و مقاومت در برابر ضربست. وزن این مچ بند هوشمند 22 گرمه و تم های زیادی براش درست شده که هرچه بیشتر زیباییش رو به رخ بکشه.

از خصوصیات فنی میشه یه حسگرهای 6 محوره اشاره کرد که به صورت ورزشی و چه به صورت معمولی زیر نظر میگیره. فعالیت های ورزشی میتونه شامل دویدن، شناکردن، دوچرخه سواری و غیره باشه و فعالیت ها معمولی شامل خواب، شمارش قدم هاتون هنگام پیاده روی و پایش ضربان قلب باشه. خاصیت دیگه ی این حسگرها اینه که به مچ بند اجازه میده اطلاعات دریافت شده رو به وسیله ی برنامه Mi Fit پردازش کنه و به صورت نمودارهایی در جهت بهبود عملکردتون ارائه میده.

اگه علاقه مند به مچ بند های هوشمند هستین میتونین مطالب جالبی در مقاله بهترین مچ بندهای هوشمند پیدا کنین.

 

قدرت باطری و امکانات ورزشی Mi Band 4 Global

اگه بهتون بگن که میتونین در لحظه اطلاعاتی درباره ی ضربان قلب و مقدار مسافت طی شده در طول روز داشته باشین، چه حسی بهتون دست میده؟ البته این اطلاعات برای ورزشکاران جذاب تر و هیجان انگیزتره. این امکان توسط GPS و سنسور ضربان قلب قرارگرفته در Mi Band 4 Global در دسترسه. وزن کمش باعث شده که مشکلی برای ورزشکار به وجود نیاره و چندان نیازی به همراه داشتن گوشی هوشمند نیست و بدون گوشی هم اطلاعات خوبی بهتون ارئه میده. شمارش قدم ها توسط شتاب سنج سه محوره و ژیروسکوپ سه محوره انجام میشه.

نوع باطری از جنس لیتیوم پلیمری و ظرفیت اون 35 میلی آمپره و گفته شده که تا 20 روز شارژ نگه میداره(طبق گفته شرکت). مقایسه ی مچ بندهای Mi Band 5 و Mi Band 4 Global بدون بررسی هر دو مچ بند امکان پذیر نیست پس:

 

خصوصیات مچ بند هوشمند Mi Band 5

Mi Band 5 نامیه که شرکت شیائومی روی نسخه جدید مچ یند هوشمند خودش گذاشته. میشه گفت افزایش اندازه صفحه نمایش بزرگترین تغییر در نسخه جدیده. این صفحه نمایش که در بارش صحبت میکنیم یک صفحه نمایش 1.1 اینچی، تمام لمس، رنگی با فناوری Amoled هست. از خصوصیات این صفحه نمایش ضد خط و خش و ضربست. از لحاظ تنوع در پس زمینه مچ بند جدید چیزی از مدل قدیمی خودش کم نداره و سعی کرده تمامی سلایق مشتریاش رو در نظر بگیره.

اکه بخوایم درباره ی سنسورهای استفاده شده صحبت کنیم باید بگم که چندان تفاوتی با Mi Band 4 نداره که شامل شتاب سنج، شمارش ضربان قلب، ژیروسکوپ و بارومتره. همین سنسورها باعث شده که تمامی فعالیت هاتون مثل تحرک، مسافت طی شده و میزان قدم های طی شده رو به صورت تمام وقت زیر نظر داره. علاوه بر فعالیت های روزانه، فعالیت های ورزشی مثل شنا، دو و دوچرخه سواری هم به راحتی بوسیله ی این مچ بند قابل پیگیریه. دقت مچ بند در ثبت اطلاعات بدن مانند کالری سوزانده شده، ضربا قلب و خیلی از داده های دیگه بسیار بالاست.

در Mi Band 5 سیستم ضربان قلب بهبود داده شده و سریع تر مینونه اختلال توی ضربان فلب رو اطلاع بده. اضافه بر موارد بالا  در سنسور PPG که سنسوریه که به وسیله ی نور ضربان قلب رو انداره گیری میکنه، بهبود 50 درصدی صورت گرفته.

 

شباهت ها در Mi Band 5 با Mi Band 4 Global

شباهت ها علاوه بر برخی از موارد بالا که گفته شد در اعلانات برنامه های مختلف، نمایش پیام ها، تنظیم یاد آور و رد تماس نیز وجود داره که Mi Band 5 رو به یک شریک دیجیتالی عالی برای ورزشکاران و هم اونایی که سلامت و تکنولوژی براشون مهمه تبدیل کرده.

 

نظرات خریداران

از مقایسه ی مچ بندهای Mi Band 5 و Mi Band 4 Global تونستیم دید کلی نسبت به این دو مچ بند پیدا کنیم اما بهتره نظر دارندگان این دو محصول هم بررسی کنیم. کسانی که Mi Band 5 رو خریداری کردن از کارکردش راضی بودن. ضد آب بودنش، صفحه نمایش بزرگ تر نسبت به نسخه ی قبلی، کیفیت خوب صفحه و سنجش اکسیژن خون، نظر خریدارها رو به خودش جلب کرده. متاسفانه Mi Band 5، جی پی اس نداره ولی نسخه ی Global این قابلیت رو داره.

اما در بین انبوهی از نظرات مثبت، نظرات منفی هم به چشم میخوره. علت نارضایتی بیشتر در کسانی مشاهده شده که نسخه ی قبلی این مچ بند یعنی Mi Band 4 رو داشتن. وقتی این دو برادر رو کنار هم قرار میدین تفاوت چندانی بین اونا دیده نمیشه که این مورد یکم تو ذوق میزنه ولی باید گفت که اگه یه شخص آینده نگر بخواد وسیله ای انتخاب کنه، حتما مدل بهترش رو انتخاب میکنه.

فرصت رو از دست ندین و همین حالا برای تهیه این مچ بند مورد علاقتون اقدام کنین، باید بدونین که هر چه دیرتر تصمیم گیری کنین ممکنه به قیمت ها اضافه بشه. لینک های زیر شما رو مستقیما به سایت دیجی کالا برای خرید هر کدوم از مچ بند ها هدایت میکنه.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 5

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 5 Global Version

تفاوت نسخه معمولی با گلوبال اینه نسخه گلوبال از GPS پشتیبانی میکنه.