لاغری و چربی سوزی » لاغری بدون ورزش: چطور بدون ورزش لاغر شوید.

لاغری بدون ورزش: چطور بدون ورزش لاغر شوید.

2020-05-11T18:04:44+03:30مارس 21st, 2020|تغذیه, لاغری و چربی سوزی|

همه می‌دانیم که ورزش کردن فواید زیادی دارد. علاوه بر سلامتی برای کاهش وزن و لاغر شدن نیز مفید است. اما گاهی اوقات با توجه به شرایط، ورزش کردن برای لاغر شدن مقدور نیست. وقت نداشتن، علاقه نداشتن یا حتی بیماری‌های خاص از جمله مواردی هستند که مانع از ورزش کردن می‌شوند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و به شما آموزش می‌دهیم که لاغری بدون ورزش چطور ممکن است!

 

لاغری بدون ورزش ممکن است؟

اولین سوالی که ممکن است پیش بیایید این است که اصلا چنین چیزی ممکن است یا برای لاغر شدن فقط باید ورزش کرد! در این خصوص اعتقادات زیادی حاکم است. همین ابتدای کار بگویم بدون ورزش کردن هم می‌توانید لاغر شوید، اما ممکن است کمی سخت‌تر باشد. همانطور که می‌دانید برای لاغر شدن چه با ورزش چه بی‌ورزش باید رژیم غذایی داشته باشید. زمانی که ورزش می‌کنید مختار هستید که کالری دریافتی از طریق مواد غذایی را افزایش دهید. به همین دلیل، رژیم غذایی برایتان دلچسب‌تر می‌شود و این امر منجر به افزایش انگیزه شما می‌شود.

فایده دیگر ورزش کردن، افزایش متابولیسم و روشن نگه داشتن موتور سوخت و ساز بدن است. حین ورزش کردن در بدون اتفاقاتی رخ می‌دهد که متابولیسم و سوخت و ساز افزایش می‌یابد. افزایش سوخت و ساز هم منجر به افزایش سرعت کاهش وزن می‌شود. اما اگر بخواهید بدون ورزش کردن لاغر شوید باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

تنها راه پیش رو

تنها راهی که برای لاغری بدون ورزش پیش رو دارید رعایت رژیم غذایی است. برای اینکه بتوانید لاغر شوید باید کالری دریافتی از طریق مواد غذایی را کاهش دهید. این کالری را می‌توانید با استفاده از مقاله چگونه کالری کاهش وزن را محاسبه کنم به دست آورید. در این فرمول‌ها و روابط ضرایبی برای تعداد جلسات تمرینی نیز وجود دارد. حال اگر قصد دارید بدون ورزش کردن لاغر شوید، تنها اتفاقی که رخ می‌دهد حذف شدن این ضرایب و در نتیجه کاهش کالری نسبت به زمانی که ورزش می‌کنید است. همین دلیل شاید باعث احساس گرسنگی بیشتر یا کاهش انگیزه شود. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که لاغری بدون ورزش را به دست آورید همچنان می‌توانید بدون مشکل ادامه دهید.

 

گام بعدی را محکم‌تر بردارید

بعد از اینکه کالری مورد نیازتان را محاسبه کردید (محاسبه کالری مهمترین مرحله است!) باید مواد غذایی رژیم خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید رژیم غذایی متعادل از تمام مواد غذایی بهترین رژیم لاغری است. پس سعی نکنید مثل فلان دکتر یک ماده غذایی مثل کربوهیدرات را شدیدا کاهش دهید. چرا که کاهش موادی مثل کربوهیدرات و چربی‌ها طبق تحقیقات منجر به لاغری بیشتر نمی‌شود بلکه بدنتان را دچار عوارضی خواهند کرد. پس اولویت اول رژیم غذایی تنوع غذایی است.

 

مقاله مرتبط: 4 خوراکی چربی‌سوز

 

غذاهای رنگین بهتر هستند

تصور کنید در دوره لاغری و کاهش وزن هستید. کالری را کاهش داده‌اید و برای لاغر شدن احساس گرسنگی را تحمل می‌کنید. زمانی که قصد خوردن یک وعده غذایی دارید به نظرتان بهتر است با توجه به گرسنگی که تحمل کردید یک بشقاب از غذاهای متفاوت و خوش رنگ جلوی شما باشد یا یک بشقاب فقط با یک تکه سفیده تخم مرغ و چند تکه میوه؟

مسلما بشقاب رنگارنگ انگیزه شما را برای ادامه مسیر افزایش می‌دهید. البته در این خصوص دقت کنید که غذاهای ممنوعه را با هم ترکیب نکنید. علاوه بر این استفاده از مواد غذایی ناسالم هم ممنوع است. پس برای لاغری بدون ورزش علاوه بر محاسبه کالری، انتخاب مواد غذایی نیز مهم است. سعی کنید سبزیجات خوش رنگی را در کنار مواد پروتئینی مثل تخم مرغ و گوشت و حبوبات قرار دهید. برای اینکه بهتر در خصوص رژیم غذایی اطلاعات کسب کنید مقاله رژیم کاهش وزن همراه با نمونه را مطالعه کنید.

 

پروتئین عامل موفقیت!

پروتئین را فراموش نکنید. دریافت مناسب مقادیری از پروتئین منجر به افزایش احساس سیری شما می‌شود. علاوه بر این سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد. از این گذشته پروتئین محافظ عضلات بدن است. حتی اگر ورزش نمی‌کنید باید مراقب عضلاتتان باشید تا مشکلاتی همچون متوقف شدن کاهش وزن برایتان پیش نیاید. مواد غذایی مثل گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و مغزیجات از مواردی هستند که می‌توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مقدار پروتئین مورد نیاز خود را از مقاله چگونه مقدار پروتئین روزانه خود را محاسبه کنم به دست آورید.

 

سبزیجات قهرمان هستند

سبزیجات می‌توانند عامل موفقیت شما باشند. مهمترین عامل شکست کسانی که برای لاغری تلاش می‌کنند از نظر من تحمل احساس زیاد گرسنگی است. سبزیجات منبع غنی از فیبر و ویتامین‌ها هستند. فیبر منجر به تاخیر افتادن احساس گرسنگی می‌شود. پس در کنار وعده‌های غذایی از سبزیجات استفاده کنید تا احساس سیری را برای مدت‌زمان بیشتری حفظ کنید.

 

مقاله مرتبط: راه‌های کاهش اشتها

 

جمع‌بندی

لاغری بدون ورزش هم ممکن است. دقت کنید شما بدون ورزش می‌توانید لاغر شوید اما بدون رژیم غذایی، لاغر شدن بسیار سخت یا غیر ممکن خواهد بود مگر با جراحی! حتی قرص‌ها و دمنوش‌های لاغری کمکی به شما نخواهند کرد، اگر هم کمکی کنند خیلی سریع وزن از دست رفته باز خواهد گشت! پس طبق نکاتی که در این مقاله و در مقاله 6 نکته که باید در رژیم لاغری رعایت شود، ارائه شده یک رژیم غذایی عالی برای خود تنظیم کنید.

مقاله مرتبط: ورزش در خانه برای لاغری

درباره نویسنده:

صادق
نویسنده کتاب، مدرس دوره‌های آموزشی تناسب اندام مخصوص مربیان و ورزشکاران، مدیر و مربی مجموعه فیتنس مازارس

دیدگاه خود را ارسال کنید

روش‌های نوین شکست 
استپ وزنی

قیمت این محصول هم اکنون رایگان است
  • چرا بعد از مدتی کاهش وزن متوقف می‌شود؟
  • چرا کاهش کربوهیدرات منجر به استپ وزنی می‌شود؟
  • عدم توجه به تعادلات هورمونی بدن چه عواقبی دارد؟
  • راهکارهای موثر شکست استپ وزنی چیست؟
با استفاده از روش‌های ارائه شده در این پی دی اف، کاهش وزن مستمر داشته باشید
برای خرید محصول پیش از اتمام تخفیف 100 درصدی کلیک کنید
روش‌های نوین شکست استپ وزنی
close-link