رژیم لاغری 30 کیلویی: چطور فرحان موفق شد!

1401-10-02T07:27:10+03:30آذر 16ام, 1401|لاغری و چربی سوزی|

تا کنون شده که با یکی از دوستان قدیمی بعد از مدت‌ها دیدار کنید و از کاهش وزن او متعجب شوید؟ اعتماد به نفس دوستتان بیشتر شده و لباس‌هایش در تن او جذاب‌تر شده‌اند. چه حس خوبی دارد! نگران نباشید همه می‌توانند این حس خوب را تجربه کنند. شما هم می‌توانید کاهش وزن زیادی تجربه کنید اما باید از یک سری اصول پیروی کنید.

یکی از کسانی که موفق شده است فرحان است. فرحان از روزی که تصمیم به کاهش وزن گرفت تا زمان تنظیم این مقاله در حدود 30 کیلو کاهش وزن تجربه کرد. برای فرحان یک سری اصول در رژیم و تمرین لحاظ کردیم که شما هم باید با آن آشنا شوید. در این مقاله تصمیم داریم در مورد رژیم لاغری 30 کیلویی صحبت کنیم. همان رژیم و تمرینی که فرحان با استفاده از آن موفق شد.

چرا بعضی ها موفق نشده اند که 30 کیلو وزن خود را کاهش دهند؟

خیلی‌ها و شاید خود شما بارها تلاش کرده‌اید اما بعد از چند کیلو کاهش وزن، پیشرفتتان متوقف شده است. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که به‌نظر می‌رسد بدنتان تحت هیچ شرایطی حاضر به همکاری نیست.

در این وضعیت بعضی‌ها تسلیم می‌شوند و رها می‌کنند.

برخی دیگر به سراغ روش‌های نامتعارف مثل چربی‌سوز و دمنوش و … می‌روند و متحمل آسیب‌های جدی می‌شوند.

برخی دیگر هم از رژیم‌های بدون اساس علمی استفاده می‌کنند. این افراد هم نه تنها موفق نمی‌شوند بلکه دچار عوارضی می‌شوند که تا مدت‌ها با آن‌ها می‌ماند.

اما چرا بعضی‌ها موفق نشده‌اند که 30 کیلو وزن خود را کاهش دهند؟

دلیل آن به عدم توجه به جزئیات رژیم غذایی است. منظور چیست؟ ادامه مقاله را با دقت بخوانید:

ضروریات رژیم غذایی که باید بدانید

حقیقت این است که هیچ راهی برای لاغری وجود ندارد مگر پیروی از یک رژیم غذایی مناسب!

دقت کنید هر رژیمی نمی‌تواند شما را به هدفتان برساند. باید رژیم غذایی مناسب و اصولی داشته باشید. یعنی چه؟

یعنی همه ضروریات رژیم غذایی را به‌خوبی در برگیرد و راز رژیم لاغری 30 کیلویی هم در آن نهفته باشد. در ادامه ابتدا ضروریات رژیم غذایی سپس راز رژیم لاغری 30 کیلویی را ارائه می‌کنیم.

کالری مناسب

هیچ رژیم غذایی منجر به چربی سوزی نمی‌شود مگر اینکه کالری دریافتی مناسبِ بدن شما برای چربی‌سوزی را در اختیارتان قرار دهد. مطمئنا شنیده‌اید که باید کمتر بخورید تا لاغر شوید. این موضوع تقریبا درست است اما همیشه کم خوردن منجر به کاهش چربی زیاد نمی‌شود.

بهترین راهکار در رژیم لاغری 30 کیلویی “به‌اندازه خوردن” است. یعنی باید به‌اندازه‌ای بخورید که بدن شما با شرایط کنونی بتواند چربی‌سوزی کند. ممکن است مقدار مورد نیاز شما با دوستتان که شرایط بدنی متفاوتی دارد فرق داشته باشد.

پس همیشه یادتان باشد که باید به‌اندازه بدن خودتان بخورید.

مقدار کالری مورد نیاز شما به وزن، قد، جنسیت، سن، نوع تمرین، شدت تمرین، مقدار چربی و … بستگی دارد. اگر همه این عوامل به‌خوبی در رژیم شما لحاظ شود هم چربی‌سوزی می‌کنید هم اینکه دچار استپ وزنی نمی‌شوید. این کار را دقیقا برای فرحان در دوره‌های چربی‌سوزی انجام دادیم و با تغییر در مقدار چربی‌ها، مقدار کالری رژیم غذاییش را تغییر دادیم.

نوع غذاهای رژیم لاغری 30 کیلویی

به‌اندازه خوردن هم به‌تنهایی کافی نیست.

یکی از مهم‌ترین نکات رژیم غذایی فرحان، دریافت خوراکی‌های مناسب بود. غذاهایی که به چربی‌سوزی و حفظ عضلات کمک می‌کنند. برخی از کسانی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند کربوهیدرات را حذف می‌کنند و از سایر خوراکی‌ها استفاده می‌کنند.

متاسفانه باید بگوییم که این کار هم اشتباه است.

حذف یک گروه از خوراکی خاص مثل کربوهیدرات منجر به یک سری مشکلات می‌شود:

  • توقف کاهش وزن
  • ریزش مو
  • ریزش و شل شدگی عضلات
  • ضعف زیاد در طول روز
  • میل به شیرینیجات
  • و …

برخی دیگر منابع غنی از چربی را کاهش می‌دهند که این هم می‌تواند عوارض مشابهی ایجاد کند.

راهکار چیست؟

راهکار به‌اندازه و صحیح خوردن است. یعنی هم به‌اندازه بخورید هم همه خوراکی‌ها را دریافت کنید. نباید تصور کنید که با حذف یک گروه از خوراکی خاص می‌توانید چربی‌سوزی بیشتری تجربه کنید.

در رژیم غذایی فرحان هم همه خوراکی‌ها را قرار دادیم اما یک سری از آن‌ها بیشتر و یک سری کمتر. یکی از مهمترین دلایل برای نتایج خوب فرحان ترکیب مناسب کربوهیدرات، پروتئین و چربی در رژیم غذایی بود که توسط مربی انجام شد.

تعداد و زمان مناسب دریافت وعده و میانوعده‌ها در روز

بعضی‌ها معتقدند که باید 6 وعده در روز بخوریم و بعضی معتقدند که 3 وعده غذایی کافی است.

اما حقیقت چیست؟

حقیقت این است که تعداد وعده‌های غذایی در شرایط مختلف بدنی متفاوت است. کسی که اضافه وزن زیادی دارد با تعداد وعده‌های غذایی کم، احساس گرسنگی زیادی می‌کند و خیلی زود از ادامه مسیر منصرف می‌شود. باید شرایط بدنی بررسی شود سپس تعداد وعده‌های غذایی مناسب لحاظ شود.

برای فرحان در برنامه‌ریزی که داشتیم، تعداد وعده‌های شروع کار 6 یا 7 بود تا هم چربی‌سوزی خوبی تجربه کند و هم بتواند سختی رژیم را تحمل کند.

راز رژیم لاغری 30 کیلویی

همه موارد گفته شده مهم هستند اما یک راز مهم وجود دارد. رازی که اگر اجرا نکنید هیچوقت موفق به کاهش 30 کیلو وزن نخواهید شد!

این راز چیست؟

این راز، جلوگیری از کاهش سوخت و ساز است.

چه عواملی منجر به کاهش سوخت و ساز می‌شوند؟

1-رژیم‌های لاغری بسیار کم کالری

همانطور که گفته شد کاهش شدید کالری، سوخت و ساز را قطعا کاهش می‌دهد. از رژیم‌های لاغری بسیار کم‌کالری دوری کنید و به اندازه نیاز خودتان بخورید.

2-رژیم‌های لاغری ناقص

حذف گروه‌های غذایی مختلف مثل کربوهیدرات کمکی به چربی‌سوزی بیشتر شما نمی‌کند و حتی منجر به ایجاد عوارض هم می‌شود. بی‌انگیزگی، ریزش مو، شل شدگی عضلات و … از جمله این عوارض هستند.

3-عدم وجود وعده تقلبِ به موقع و کنترل شده در رژیم لاغری

وعده تقلب بد نیست!

شما می‌توانید وعده تقلب دریافت کنید و همچنان لاغر شوید. دریافت وعده تقلبِ به موقع و کنترل شده می‌تواند هم روحیه شما را افزایش دهد هم به سوخت و ساز شما کمک کند. اما دقت کنید که این وعده نباید کاملا آزاد و بدون محدودیت باشد. برای فرحان مشخص کرده بودیم که باید چه مقدار کالری در این وعده دریافت کند. این کالری را از خوراکی‌های مورد علاقه خود دریافت می‌کرد.

4-همیشه رژیم بودن

منظور این است که نباید همیشه رژیم کم‌کالری داشته باشید. چرا؟ چون بعد از مدتی بدن عادت می‌کند و سوخت و ساز بدنتان را کاهش می‌دهد که منجر به توقف چربی‌سوزی می‌شود.

بد نیست گاهی اوقات رژیم لاغری را رها کنید. اما چطور؟

شما می‌توانید کالری دریافتی خود را افزایش دهید اما بهترین کار این است که متخصص دقیقا کالری مناسب را برای شما در این دوره مشخص کند. اگر کالری دریافتی را بیش از حد افزایش دهید، ممکن است مجددا چربی بدنتان افزایش یابد.

ما در دوره‌های مختلف، کالری متفاوتی را برای فرحان در نظر گرفتیم که هم وزنش افزایش پیدا نکند و هم بتواند سوخت و ساز بدنش را افزایش دهد.

5-عدم آشنایی با تکنیک‌های افزایش سوخت و ساز در رژیم و تمرین

یکی از راه‌های چربی‌سوزی راحت‌تر همین مورد است. تعداد وعده‌های غذایی، مقدار کالری در روزهای مختلف، انتخاب غذاهای مناسب، میانوعده‌های با ترکیبات مناسب و …. از جمله راهکارهای افزایش سوخت و ساز هستند.

6-عدم ایجاد تغییر مناسب و به موقع در جزئیات رژیم لاغری مثل کالری، کربوهیدرات و …

اگر رژیم شما چندین ماه است که تغییر نکرده، طبیعی است که وزنتان هم تغییر نکند. باید مقدار کالری، کربوهیدرات و … در رژیم با توجه به مقدار تغییراتی که کردید تغییر کند تا دچار استپ وزنی نشوید.

 آیا فرحان به‌جز رژیم غذایی، تمرین هم می‌کرد؟

فرحان علاوه بر رژیم، تمرین با وزنه هم داشت. تمرین با وزنه هم سوخت و ساز را افزایش می‌دهد هم به فرم‌دهی و عضله‌سازی کمک می‌کند. پس اگر شما هم می‌توانید حتما تمرین با وزنه که با تمرینات هوازی ترکیب شده است را در برنامه خود قرار دهید.

ببن شاگردان مجموعه هم بارها دیده‌ایم که تمرین با وزنه+تمرینات هوازی+رژیم غذایی لاغری 30 کیلویی، بهترین و سریع‌ترین حالت چربی‌سوزی را ایجاد می‌کنند.

چه ورزشی مناسبتر است؟

اگر در انتخاب ورزش شک دارید باید بگوییم که همه ورزش‌ها خوب هستند. همه ورزش‌ها می‌توانند به کالری‌سوزی و لاغری کمک کنند. پس اگر به یک ورزش خاص علاقه دارید همان ورزش را ادامه دهید اما اگر به‌دنبال پیشنهاد ما هستید ترکیب تمرین با وزنه در باشگاه یا منزل با تمرینات هوازی بهترین گزینه است. تجربه کاهش 30 کیلویی وزن فرحان هم با همین ترکیب به دست آمده است.

کاهش 30 کیلو وزن مشکل است؟

بر خلاف تبلیغات دروغین اعتقاد ما بر این است که کاهش وزن فرآیندی است که نیاز به صبر و تلاش فراوان دارد اما باور کنید این تلاش خیلی زود شیرین می‌شود. اگر تلاش کنید و نتایج خوبی مشاهده کنید هر روز انگیزه‌تان افزایش می‌یابد. چون هم خودتان شاهد تغییرات هستید هم بقیه تغییراتتان را گوش‌زد می‌کنند.

فرحان و سایر متقاضیان ما که موفق شده‌اند، بارها گفته‌اند که هیچ حسی مثل حس پوشیدن لباس‌های مورد علاقه قدیمی که تنگ شده بودند نیست. لباس‌ها بهتر روی تنتان قرار می‌گیرند و این منجر به افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

چه مدت طول می‌کشد؟

همانطور که گفتیم کاهش وزن فرآیندی است که نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد. با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به‌دست آورده‌ایم، نمی‌توان دقیقا مشخص کرد که چقدر زمان برای هر کسی نیاز است اما این مقدار کاهش وزن حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد. اگر سوخت و ساز بدنتان ذاتا بالا باشد، ممکن است بعد از 6 ماه 30 کیلو کم کرده باشید. اما برای همه یکسان نیست. متقاضیانی بوده‌اند که بعد از یک سال به این هدف دست پیدا کردند.

خانم‌ها هم می‌توانند موفق شوند؟

قطعا! خانم‌ها و آقایان می‌توانند در صورتی که رژیم مناسبی داشته باشند کاهش وزن زیادی تجربه کنند.

چه کسی برنامه‌های تمرین و رژیم را تنظیم کرده است؟

صادق صالحی‌زاده:

تنظیم کننده برنامه‌های تمرین و رژیم است.

صادق صالحی زاده

آیا من هم می‌توانم با کمک شما، موفقیت‌های مشابه به دست بیاورم؟

حقیقت موضوع این است که همه می‌توانند اما باید همه نکات رژیم لاغری را دنبال کنید و اگر تمرین گرفتید با انگیزه بالا همه حرکات را به همان صورتی که برایتان مشخص کرده‌ایم انجام دهید.

چه بسیار کسانی بودند که ناامید بودند و فکر می‌کردند که نمی‌توانند به بدن ایده‌آلشان برسند اما با رعایت دقیق نکات تمرینی و رژیمی برنامه‌های آقای صالحی‌زاده به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند. پس شما هم قطعا می‌توانید.

چطور برنامه سفارش دهم؟

حالا وقت تغییر رسیده است. وقت آن رسیده که به همه ثابت کنید که چقدر برای رسیدن به اندام متناسب، اراده دارید. ما در کنار شما هستیم تا شما را تا رسیدن به هدف اصلی یاری کنیم:

برای کسب مشاوره و سفارش برنامه به واتس اپ به شماره 09037134397 پیام دهید. پشتیبان واتس اپ بعد از پرسیدن تعدادی سوال و برطرف کردن ابهامات شما شیوه سفارش را به شما ارائه خواهند کرد.

سوالات متداول

در ادامه یک سری سوالات متداول که توسط متقاضیان قبلی مطرح شده پاسخ می‌دهیم اما اگر باز هم سوال یا ابهامی داشتید به شماره واتس اپ ذکر شده پیام دهید:

برنامه‌های شما پشتیبانی هم دارد؟

بله. پشتیبانی بعد از ارسال برنامه توسط پشتیبانان در واتس اپ انجام می‌شود. پشتیبانان شما توسط خود آقای صالحی‌زاده آموزش دیده‌اند اما اگر مطلب خاصی باشد حتما با خود آقای صالحی‌زاده در میان خواهند گذاشت.

ارسال برنامه از کجا انجام می‌شود؟

برنامه‌ها و نکات آموزشی از طریق واتس اپ ارسال می‌شوند.

غذاهای موجود در رژیم عجیب غریب هستند و درست کردنشان سخت است؟

خیر. در رژیم‌های غذایی ما غذاهای عجیب و غریب و خاص وجود ندارد. در رژیم سفره خانواده همه غذاها از سفره خانواده انتخاب شده‌اند.

رژیم به‌تنهایی بهتر است یا با تمرین؟

قطعا ترکیب تمرین و رژیم بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند. هم سرعت چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد هم سلامتی را بهبود می‌بخشد و هم اگر با وزنه تمرین کنید عضله‌سازی و فرم دهی تجربه می‌کنید.

اگر تمرین هم بگیرم، شیوه اجرای حرکات را چطور آموزش می‌دهید؟

آموزش تصویری حرکات به‌صورت PDF برای شما ارسال می‌شود. در این PDF عکس حرکات همراه با توضیحات متنی و لینک فیلم اجرای حرکات قرار داده شده تا بتوانید همه حرکات را بدون مشکل انجام دهید.

تمرین در منزل دارید یا باشگاه؟ در منزل باید امکانات خاصی داشته باشم؟

آقای صالحی‌زاده با توجه به خواست شما، برنامه تمرین در منزل یا باشگاه تنظیم می‌کنند. برای تمرین در منزل باید حتما دمبل داشته باشید. اگر در کنار این دمبل، کش هم داشته باشید تمرین متنوع تر و موثرتری خواهید داشت.

ثبت ديدگاه