تارخیچه پیدایش ساعت هوشمند

طبیعتا تاریخچه ساعت های هوشمند به یکباره به آن چیزی که هم اکنون مشاهده می کنید نبوده اند. همانند دیگر فناوری ها با گذر زمان سیر تکاملی خود را طی کرده و حال در اختیار ما قرار گرفته اند. جرقه ی اولین ساعت هوشمند در سال 1972 زده شد .این ساعت Pulsar نام داشت و توسط شرکت Hamiltor watch ساخته شد. pulsar را می توان اولین ساعت با قدرت برنامه نویسی دانست که فضای ذخیره 24رقمی را دارا بوده است. در ادامه روند پیشرفت ساعت های هوشمند شرکت ژاپنی Seiko درسال 1983 ساعت Data 2000 را به بازار معرفی کرد. این ساعت به همراه کیبوردی که به وسیله ی میدان الکترومغناطیسی به ساعت متصل می شد قابلیت ذخیره 2000 کاراکتر را دارا بوده است. نام این ساعت هوشمند هم از همین قابلیت گرفته شده است.

 

اولین ساعت هوشمند

در ادامه بحث تاریخچه ساعت های هوشمند شرکت Seiko در سال 1998 ساعتی به نام Ruputer را که دارای پردازنده ی 3.6MHZ بود را عرضه کرد. این ساعت هوشمند در زمان خود موفق به فروش چندانی نشد ولی می توان آن را به عنوان اولین ساعت هوشمند با قابلیت پخش تصویر گرافیکی نام برد. شرکت های بساری در این زمینه محصولاتی را تولید کردند که هر محصول بسته به نوع استفاده ای که از آن انجام می شود می تواند از دیگری به صرفه‌تر باشد.

 

آیا تکنولوژی های پوششی (ساعت هوشمند) برای بدن مضر هستند؟

حال که اندکی با تاریخچه ساعت های هوشمند ممکن این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا استفاده از این تکنولوژی ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل برای بدن در آینده بشود؟ خبر خوب اینجاست که ساعت های هوشمند به شبکه 3G برای برقراری ارتباط متکی نیستند پس به احتمال زیاد استفاده از آن ها باعث به وجود آمدن بیماری یا مشکلاتی از قبیل سرطان نمی‌شوند. ملاحظه می‌کنید که در مقابله با تلفن‌های همراه ساعت‌های هوشمند از مضرات کمتری برای سلامتی شما برخوردار هستند.

به عنوان مثال در ساعت های هوشمند جدید مانند فیت بیت از تکنولوژی بلوتوث با نرخ خروجی کمتر نسبت به بلوتوث تلفن های همراه استفاده شده است. دانشمندان برای اینکه مقدار جذب پرتو توسط بدن را برای دستگاه خاصی اندازه گیری کنند از آزمایشی با عنوان “نرخ جذب خاص (SAR)” بهره می گیرند که ساعت های هوشمند امروزی به دلیل پرتوافشانی رادیویی ضعیف نیازی به انجام این آزمایش ندارند. اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید بهتر است از تکنولوژی های جایگزین بجای تلفن همراه خودتان استفاده کنید.

 

معیار انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب

زندگی انسان بیش از هر زمان دیگری به سمت پیشرفته شدن و بهره گیری از تکنولوژی پیش می رود. ساعت های هوشمند به علت زیبایی و کارایی که دارند روز به روز بیشتر به زندگی ما وارد شده و بسیاری از فعالیت ها را برای ما راحت تر خواهند کرد. اگر شما به خرید ساعت هوشمند علاقه مند شده اید و می خواهید بدانید چه معیارهایی برای خرید یک ساعت هوشمند مناسب باید در نظر بگیرید با ما همراه باشید.

-در ابتدا ببینید که ساعتی که انتخاب م‌ کنید می‌تواند زندگی شما رو راحت تر کند یا خیر؟

-عمر مفید باطری چه اندازه است.

-قیمت هم ممکن است به عنوان یک ملاک مهم در انتخاب شما باشد.

-دقت کنید که ساعت هوشمندی که انتخاب می‌کنید با سبک زندگی شما هماهنگ باشد.

-معیار دیگر طراحی ساعت هوشمند است، که بستگی به سلیقه شما دارد.

-در نهایت مساله ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که  آیا ساعت هوشمندی که انتخاب کرده‌اید قابلیت هماهنگ شدن و سینک شدن با تلفن همراه شما را دارد یا خیر. بسیاری از ساعت‌های هوشمند به گونه ای طراحی می‌شوند که در کنار تلفن شما بهترین عملکرد را داشته باشند، پس در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. البته در مقاله مچ بند هوشمند چیست به بررسی سه مچ بند هومشند پرطرفدار در ایران نیز پرداخته‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید بهتر از قبل تصمیم بگیرید.