مدرسه عضله » قسمت چهارم مدرسه عضله: افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن

قسمت چهارم مدرسه عضله: افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن

2020-09-10T11:29:18+03:30آگوست 15th, 2020|مدرسه عضله|

قسمت چهارم مدرسه عضله

افزایش متابولیسم

در این قسمت از مدرسه عضله به بررسی روش‌هایی برای افزایش متابولیسم پرداخته شده است. متابولیسم رابطه مستقیمی با مصرف و تولید انرژی در بدن دارد. در صورتی که متابولیسم یک فرد پایین باشد چربی‌سوزی برای او سخت خواهد بود. علاوه بر این ممکن است که متابولیسم پایین منجر به افزایش ذخیره چربی شود.

در مورد متابولیسم تعاریف اشتباهی در ذهن بدنسازان و مربیان است. متابولیسم فقط مصرف انرژی نیست! سوخت و ساز بدن هم به تولید انرژی و هم به مصرف انرژی وابسته است. تصور نکنید فردی که متابولیسم بالایی دارد حتما مصرف انرژی بالایی دارد. متابولیسم اختلاف بین مصرف انرژی و تولید انرژی است.

برای اینکه این موضوع برای شما روشن‌تر شود باید بدانید که تبدیل گلیکوژن به گلوکز که منجر به تولید انرژی می‌شود هم جزئی است سوخت و ساز بدن است.

 

چرا متابولیسم کاهش می‌یابد؟

در بدن برخی افراد که رژیم طولانی‌مدتی داشتند و در این رژیم کالری را محدود کردند تغییراتی ایجاد می‌شود. بدن که متوجه می‌شود برای مدتی طولانی کالری کمتر از نیاز خود دریافت کرده دست به کار می‌شود و برخی از فرآیندهای غیر ضروری را خاموش می‌کند. به این اتفاق در بدن کاهش متابولیسم گفته می‌شود. حال برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید برای افزایش متابولیسم تلاش کنید.

 

افزایش متابولیسم چگونه رخ می‌دهد؟

اگر شما هم در فاز کاهش وزن، با توقف کاهش وزن و چربی مواجه شده‌اید باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید. با روش‌های طبیعی و سالمی که در این ویدیو خدمت شما ارائه می‌گردد می‌توانید به سادگی متابولیسم خود را افزایش دهید. دقت داشته باشید برخی روش‌ها مثل افزایش تعداد وعده‌های غذایی در طول روز توسط مطالعات و تحقیقات رد شده است.(منبع) پس بهتر است به جای استفاده از روش‌هایی که موثر نیستند از روش‌هایی استفاده کرد که توسط مطالعات نیز تایید شده‌اند.

تمامی روش‌های ارائه شده در این ویدیو با توجه به جدیدترین نتایج مطالعات ارائه شده است اما شاید در آینده مطالعاتی ارائه شوند که گفته‌های این ویدیو را تکذیب کنند. به هر حال فعلا مجبور به پیروی از این اصول هستیم. افزایش متابولیسم قطعا در افزایش سرعت چربی‌سوزی موثر است. این روش‌ها مخصوصا برای افرادی که در دوره کات شدید هستند بسیار موثر است. افزایش سرعت چربی‌سوزی در دوران کات منجر به کوتاه شدن این دوره خواهد شد که می‌تواند عوارض دیگر را به حداقل برساند.

 

قسمت‌های دیگر مدرسه عضله را از این لینک مشاهده کنید.

درباره نویسنده:

صادق
نویسنده کتاب، مدرس دوره‌های آموزشی تناسب اندام مخصوص مربیان و ورزشکاران، مدیر و مربی مجموعه فیتنس مازارس

دیدگاه خود را ارسال کنید

دانلود و  دنبال کردن
برای دانلود این ویدیو کافی است ایمیل خود را وارد کنید