بله همه می‌توانند لاغر شوند! این تصور که بعضی افراد نمی‌توانند لاغر شوند یا اگر لاغر شوند بعدها دوباره چاق می‌شوند غلط است. هر کسی می‌تواند لاغر شود و برای همیشه لاغر و خوش اندام بماند. باور کنید این را تجربه چندین ساله و علم هم مشخص کرده است. چه افراد زیادی بوده‌اند که یک بار برای همیشه تصمیم خود را قطعی کردند و لاغر شدند. پس شما هم می‌توانید.
شاید تا کنون تجربه‌های ناموفق زیادی داشته‌اید. بارها تلاش کرده‌اید اما هربار به هر دلیلی شکست خوردید. خیالتان راحت! این دفعه با دفعات قبل متفاوت است و قرار است دگرگونی عجیبی در اندامتان ایجاد کنید. فراموش نکنید هر کاری را اگر اصولی انجام دهید موفق خواهید شد. اگر تصمیمتان قطعی است این مقاله را تا انتها بخوانید.

شما وارد یک بازی برد-برد شده اید. با لاغر شدن و کاهش چربی بار سنگین روانی انزجار اجتماعی را کاهش می‌دهید اما دقیقا با کاهش چربی و متناسب شدن اندامتان اتفاقات جالبی برایتان رخ خواهد داد. افراد با اندام متناسب اعتماد به نفس بسیار بالاتری دارند. توجه به حرف‌های آن‌ها بیشتر از قبل می‌شود. از طرفی شما به عنوان یک فرد با اراده تلقی خواهید شد و این یعنی تحولی در روابط اجتماعی شما!

امروز آرزوی شما به حقیقت خواهد پیوست: قدم اول

هر چیزی که از رژیم غذایی می‌دانستید فراموش کنید. از امروز باید شالوده محکم و علمی برای فرآیند لاغریتان بسازید و از همین ابتدای کار به صورت اصولی شروع کنید. در مقاله اول کمی در مورد دیدگاه‌های اشتباه صحبت خواهم کرد. اگر این دیدگاه‌ها را ندارید به شما تبریک می‌گویم. شما باید منتظر مقالات بعدی باشید. اما اگر شما هم این دیدگاه‌های اشتباه را دارید باید همین امروز آن‌ها را اصلاح کنید.

دیدگاه اشتباه اول: باید شیرینی و فست فود کلا حذف شوند!
قرار نیست خودکشی کنید. هر کسی علایقی دارد که در صورت ترک و دوری از آن‌ها حتما دچار مشکل می‌شود. کسی که عاشق شیرینی است چطور می‌تواند به یکباره عادات خود را تغییر دهد؟ اگر عاشق یک دسته غذای خاص هستید و این مواد غذایی با لاغری شما در تناقض است به یکباره آن را حذف نکنید. پس قدم اول را با تمام قدرت برندارید. اگر عادت داشتید هر روز شیرینی بخورید از امروز فقط هفته ای سه بار شیرینی بخورید. حال اگر هفته ای سه بار شیرینی میخوردید از امروز فقط هفته ای یک بار شیرینی بخورید. با این روش هم چربی سوزی خواهید کرد هم به علایقتان رسیدگی می‌کنید.

دیدگاه اشتباه دوم: فقط کافیه برای لاغر شدن سالم بخوریم!
سالم خوردن باعث کاهش وزن نمی‌شود. باید به اندازه بخورید. اگر در طول روز تماما از مواد غذایی سالم بخورید باز هم ممکن است لاغر نشوید. بدن برای کاهش چربی باید کمتر از قبل مواد غذایی دریافت کند(در مقالات آینده در مورد رژیم غذایی مفصل صحبت خواهیم کرد.). حال تصور کنید بیشتر از نیاز خود از مواد غذایی سالم دریافت می‌کنید. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بدن برای سوزاندن چربی هیچ تلاشی نخواهد کرد و شما لاغر نمی‌شوید. چرا؟ چون بیش از نیاز بدنتان، کالری دریافت می‌کنید.

دیدگاه اشتباه سوم: باید حتما باشگاه ثبت نام کنیم!
ورزش کردن کمک کننده است اما تا زمانی که درست انجام شود! بعضی‌ها به دلیل انگیزه و عجله زیاد برای شروع؛ روزهای اول در باشگاهی ثبت نام می‌کنند یا اینکه لباس‌ها و برنامه‌های گران قیمتی را تهیه می‌کنند تا از همان روز اول بترکانند. تمامی این اقدامات برای افزایش انگیزه خوب است اما همیشه سنگ بزرگ نشانه نزدن است! تمرکز کنید، نفس عمیقی بکشید و قدم اول را کوچک بردارید. نتایج خارق‌العاده با تحولات کوچک حاصل می‌شود.

دیدگاه اشتباه چهارم: اگر وزنم کم نشود شکست خورده‌ام!
این جمله را بارها و بارها حتی در کتاب خانم‌ها از این سریع‌تر لاغر نمی‌شوید گفته‌ام: ترازو یک دروغگو است! تصور نکنید اگر یک هفته رژیم گرفتید و وزنتان کم نشد شکست خورده‌اید یا اینکه بعد از یک هفته رژیم 3 کیلو وزن کم کردید، موفق شده‌اید! کاهش یا افزایش وزن علاوه بر چربی دلایل دیگری نیز دارد. ممکن است وزنتان کم شود اما چربی از دست نداده باشید. به همین راحتی ترازو شما را فریب داده است. برای محاسبه پیشرفت خود از تصویر، سایز، آمادگی بدنی، ترازو و … در کنار همدیگر استفاده کنید. تکیه بیش از حد بر ترازو شما را فریب می‌دهد. به همین دلیل به شاگردان و متقاضیان می‌گویم که هر روز خود را وزن نکنید. هفته‌ای یک بار کافی است.

اشتباهات دیگر
اشتباهات زیاد دیگری هستند که به مرور در مقالات دیگر سایت می‌توانید آن‌ها را بیابید.