در این ویدیو نکاتی برای اجرای حرکت پلانک ارائه شده است. با رعایت نکات فوق می‌توانید از درد مفصل سرشانه و کمر پیشگیری کنید و به خوبی عضلات شکمتان را تقویت کنید.

نکته اول: چرخش خلفی لگن

لگن را به سمت عقب بچرخانید تا فشار کمتری به مهره های کمر وارد شود و بتوانید در حرکت پلانک، عضلات شکم را بیشتر درگیر کنید.

نکته دوم: همه بدن در یک خط

همانطور که در ویدیو گفته شده، باید همه بدن در یک خط باشند. دقت داشته باشید که نگاه شما باید به سمت پایین باشد تا گردن نیز در این خط قرار گیرد.

 

نکته سوم: فاصله دست و پا

فاصله بیش از حد دست و پا منجر به ایجاد فشار بیش از حد در ناحیه کمر می‌شود. از این گذشته اگر فاصله دست‌ها در حرکت پلانک کمتر از حد بهینه باشد نیز فشار کمی به عضلات شکم وارد می‌شود. فاصله دست ها و پا باید به گونه‌ای باشد که زاویه آرنج تقریبا نود درجه باشد.

 

نکته چهارم: پلانک برای مبتدی‌ها

معمولا حرکت پلانک برای مبتدی‌ها ایجاد مشکل می‌کند. در این ویدیو دو راهکار برای استفاده از پلانک برای مبتدی‌ها ارائه شده است. راهکار سوم را شما کامنت کنید.