چگونه بدون استروئید، 10 کیلو عضله‌سازی کنیم؟
دانلود رایگان نسخه نمونه کتاب مهندسی عضلات

امروزه به وفور شاهد تبلیغات قرص‌های لاغری هستیم. برخی به دلیل همین تبلیغات این قرص‌ها را تهیه می‌کنند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر که بیشتر به فکر سلامتی خود هستند برای اطمینان بیشتر کمی مطالعه می‌کنند. حال اگر می‌خواهید بدانید که استفاده از این قرص‌ها و چربی‌سوزها در لاغری موثر است یا خیر، این مقاله را مطالعه کنید.

 

اول باید مکانیزم چربی‌سوزی را بشناسید.

در این روزها انواع زیادی از قرص‌هایی که به قرص‌های لاغری معروف هستند در بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این قرص‌ها روش‌های مختلفی برای چربی‌سوزی ارائه می‌دهند. مثلا برخی از آن‌ها منجر به دفع چربی‌ها می‌شوند، برخی از آن‌ها متابولیسم را افزایش می‌دهند و برخی دیگر منجر به کاهش اشتها می‌شوند و … . برای اینکه بدانید آیا هر کدام از این مسیرها به لاغری ختم می‌شود یا خیر باید در اولین گام مکانیزم چربی‌سوزی را در بدن بررسی کرد.

به طور خلاصه و ساده شده، چربی‌سوزی در بدن ما با پاسخ‌های هورمونی آغاز می‌شود. این پاسخ‌ها می‌توانند دلایلی همچون ورزش کردن، رژیم غذایی یا عامل بیرونی و … داشته باشند. عامل بیرونی می‌تواند قرص و چربی‌سوز هم باشد. عواملی که منجر به ایجاد پاسخ‌های هورمونی برای افزایش چربی‌سوزی می‌شوند همان دسته از داروهای افزایش دهنده متابولیسم هستند. این هورمون‌ها منجر به ایجاد لیپولیز در بدن می‌شوند. لیپولیز همان آزادسازی اسیدهای چرب ذخیره شده در سلول‌های چربی می‌باشد. اما باید بدانید که اگر لیپولیز اتفاق بیوفتد (اسیدهای چرب وارد جریان خون شوند) ممکن است همچنان چربی‌سوزی اتفاق نیوفتاده باشد. چرا که این اسیدهای چرب آزاد شده یا باید به عنوان انرژی مصرف شوند یا از بدن به نحوی دفع شوند.

پس تا اینجا متوجه شدیم که مصرف قرص‌ها و چربی‌سوزهایی که منجر به افزایش لیپولیز می‌شوند بدون داشتن یک رژیم غذایی و برنامه تمرین ایده‌آل منجر به لاغری نمی‌شوند!

کاهش‌دهندگان اشتها!

نوع دیگری از قرص‌های لاغری آن‌هایی هستند که منجر به کاهش اشتها می‌شوند. این قرص‌ها نیز مکانیزم‌های متفاوتی دارند. مثلا برخی از آن‌ها که به فیبر هم معروف هستند معده را برای مدتی طولانی پر نگه می‌دارند که باعث کاهش اشتها می‌شوند یا برخی دیگر پاسخ‌های گرسنگی را به نحوی به تعویق می‌اندازند. این دسته از قرص‌های لاغری منجر به کاهش اشتها می‌شوند و مواد غذایی دریافتی را کاهش می‌دهند. به همین دلیل احتمال چربی‌سوزی و لاغری را افزایش می‌دهند. اما دقت داشته باشید که استفاده خودسرانه و بی‌رویه از همین قرص‌های لاغری نیز می‌تواند عوارضی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که بهترین پیشنهاد در خصوص این دسته از قرص‌ها در مرحله نخست استفاده نکردن از آن‌هاست و در مرحله بعد استفاده کردن تحت نظر متخصص است چرا که استفاده از این قرص‌ها نیز عوارضی خواهد داشت که منجر به پشیمانی می‌شود.

قرص‌های لاغری معجزه‌گر

باید با حقیقت کنار بیایید. علاقه و در برخی شرایط جنون به خوش‌اندام شدن منجر به گرفتن هر تصمیمی می‌شود. به همین دلیل بازار قرص‌های لاغری به عنوان یک بازار پرسود تلقی می‌شود. برخی علاقه دارند بدون دردسر لاغر شوند، برخی دیگر می‌خواهند تا عروسی خواهرشان 10 کیلو کم کنند اما فرصتی باقی نمانده و هزاران دلایل دیگر! همه این دلایل باعث افزایش جذب شدن به این داروهاست.

اما حقیقت چیز دیگری است. هیچ دارو و قرص لاغری بدون رژیم غذایی و برنامه تمرینی پاسخی به همراه ندارد. اگر هم داشته باشد یا عوارض دارد یا بعد از قطع مصرف به حالت اولیه برمی‌گردید! پس بهتر است یک نفس عمیق بکشید و مبلفی که قصد دارید برای خرید این قرص‌ها خرج کنید را به مواد غذایی سالم، رژیم غذایی ایده‌آل یا ثبت نام در یک باشگاه ورزشی اختصاص دهید. در این صورت اندامی زیباتر، سلامتی بیشتر و روحیه‌ای شادتر خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنم مقاله لاغری بدون چربی‌سوز را بعد از تمام کردن کامل این مقاله مطالعه کنید.

در انتها: در کنار یک رژیم غذایی ایده‌آل و برنامه تمرینی مناسب، تنها تحت نظر متخصص از این داروها استفاده کنید، در غیر این صورت یا هیچ پاسخی مشاهده نمی‌کنید یا در آینده عوارضی را در اثر مصرف این قرص‌های لاغری مشاهده می‌کنید. البته فراموش نکنید که حتما از یک متخصص عالم و دلسوز مشاوره بگیرید!

اگر تصمیم خود را برای شروع گرفته‌اید اما زمان باشگاه رفتن ندارید مقالات تمرینات لاغری در منزل و در رژیم های لاغری چی بخوریم را مطالعه کنید.