به نظر شما بهترین ساعت هوشمند ورزشی  باید چه خصوصیاتی رو دارا باشه؟ شاید از نظرتون قیمت ملاک باشه، شاید زیبایی،شاید هم امکاناتی که در اختیارتون قرار میده. اگه همه ی اینها رو با هم می خواین در اینجا میخوام بهتون 5 تا از ساعت های هوشمند پرطرفدار و با قابلیت هایی، برای این که بهتون کمک کنه که سبک زندگی خودتون رو هدفمند کنید پیشنهاد کنم. البته قبل شروع بهتون بگم که این ساعت های هوشمند از نظر امکانات ورزشی که بهتون میدن شهره شدن به این معنی اگه زندگیتون با ورزش خو گرفته عاشقشون میشین.

 

1. Fitbit Versa 2

ساعت هوشمند Fitbit قابلیت های زیادی داره که همین قابلیت هاست که اونو بین بهترین  ساعت هوشمند ورزشی قرار میده. Fitbit Versa 2 رو مشه تمام تلاش این کپانی تا امروز برای عرضه امکانات ورزشی برای علاقه مندان به ورزش دونست. سنسور ضربان قلبش در طی تمرین شما رو زیر نظر داره، در زمان خواب شما رو تنها نمی زاره و مرتب کیفیت خوابتون رو بررسی میکنه. البته این ساعت هوشمند خانوم ها رو از قلم ننداخته و برنامه هایی تدارک دیده که زندگی شاد و سالم تری رو تجربه کنند.

جالب اینجاست که میتونین به طور همزمان نحوه ی صحیح انجام حرکات تمرینی رو به وسیله ی صفحه نمایش تماشا کنین که خیلی کاربردی به نظر میرسه. ضد آبه و فشاری تا 5 برابر اتمسفر رو تحمل میکنه این قابلیت اونو برای شناگران ایده آل میکنه. گرچه Fitbit توی Versa 2 روی GPS خوب کار نکرده ولی میشه از این ایراد با توجه به اطلاعات فراوانی که در اختیارتون قرار میده صرف نظر کرد.

 

Fitbit Versa 2

 

میتونید این ساعت زیبا رو همین الان توسط این لینک از سایت دیجی کالا تهیه کنید.

 

2. Garmin Vivoactive 4

ساعت هوشمند Garmin Vivoactive 4 رو میشه بهترین و کاربردی ترین محصول بین محصولات Garmin برای ورزشکاران نامید. این ساعت هوشمند نسبت به ورژن های قبلی خود بهتر شده وقابلیت های جدیدی بهش اضافه شده مثلا نمایش صحیح نحوهی اجرای حرکات، تنوع در عرضه و حافظه دستگاه که بهینه تر شده.

ولی همونطور که میدونید هر پیشرفتی هزینه داره و اگر بتونین از پس هزینه هاش بر بیاین بروزرسانی اون تقریبا تمام جوانب رو برای یه ورزشکار در نظر گرفته. Vivoavtive قبلا فقط با یک سایز عرضه میشد ولی الان بهتون این حق انتخاب رو میده که بین 45mm و 40mm یکی رو انتخاب کنید (شایدم هردو) که نسخه کوچکتر اون به Vivoactive 4s نام داره که این کوچکتر شدنش باعث نشده که از قابلیت هاش چیزی کم بشه.

از جمله دیگر خصوصیات این ساعت هوشمند ورزشی که اونو لایق بودن در بین بهترین ساعت هوشمند ورزشی می کنه سنسور کنترل ضربان قلب در زمان فعالیت و خواب، سنسوری برای اندازه گیری مقدار اکسیژن موجود در بدنتون به نام (pulse ox sensur) و بیش از 20 برنامه از قبل قرار گرفته روی اون که شامل on-board GPS و Body battery هم میشه. تا عمق 50 متری ضدآبه که تامل برانگیزه.

هنوز تموم نشده این ساعت هوشمند تا 8 روز میتونه باتری خودش رو نگه داره طراحیش که از فلز ضد زنگ ساخته شده زیباییش رو دوچندان میکنه. شاید گرون باشه وفقط دو رنگ برا انتخاب کردن داشته باشه ولی بهترین انتخاب برای یک ورزشکار باانگیزه و پر انرژیه.

 

Garmin Vivoactive 4

 

اگه به این ساعت علاقه مند شدید میتونید برای خرید از سایت دیجی کالا روی همین لینک کلید کنید.

 

مطالب مرتبط: بهترین مچ بند های سال 2020

 

3. Fossil Gen 5

پلتفورم های گوگل (waer os) فراز و نشیب های زیادی رو پشت سر گذاشته ولی اگر شما دوست دارید که یه ساعت هوشمند خاص داشته باشید توصیه میکنم این مطلبو تا آخر مطالعه کنین. ساعت Fossil Gen 5 شمارو با دامنه ی وسیعب از امکانات رو به رو میکنه که این قابلیت ها اونو به رقیبی سر سخت برای بقیه ساعت های هوشمند بدل کرده. برای مثال میکروفونی که توش کار گذاشتن برای اینه که اگه گوشیتون زنگ خورد و به ساعت هم متصل بود بتونین از طریق ساعت تلفنتون رو جوای بدین. یک باتری با کیفیت و پیشرفته داره که 3 روز شارژدهی میکنه، یک رم 1GB برای داشتن بهترین عملکرد.

شاید بپرسین چرا ما اونو بین بهترین ساعت های هوشمند ورزشی قرار دادیم؟ شاید Fossil Gen 5 پسوند ورزشی (sport) نداشته باشه ولی توی بحث ورزش چیزی از ساعت های هوشمند پیشرفته کم نداره و پا به پای بقیه پیش میره. آب توی این ساعت نفوذ نمیکنه، سنسور ضربان قلب در هر لخظه قلب تپندتون رو همراهی میکنه و GPS مکان دقیق شما رو مشخص میکنه بدون اینکه نیاز به  گوشی همراه.  sleep traker نداره یعنی هنگامی که خوابین چیزی برای گفتن بهتون نداره اما در مقابل هزینه ای که براش میدین یه چیزیم تضافه بهتون میده.

 

Fossil Gen 5

 

4. Sumsung Galexy Watch

یک ساعت مچی سبک و در عین حال پر از امکانات، با صفحه نمایش Amoled زیبا که بسیار کارکردن با اون راحته. بسته به مدل 45mm ,40mm که انتخاب می کنید می تونه نهایتا دو تا سه روز به شما شارژدهی کنه که در مدل LTE شارژدهی کمتر هم می شه مخصوصا وقتی در این از Gps استفاده می کنید. پس انتظار میره که هرچند روز یک بار نیاز به شارژ مجدد پیدا کنه. مثلا نسخه های قبلی این ساعت هوشمند نیز امکاناتی رو برای پایش سلامت و ورزش کاران ارائه میده.

سیستم پایش خواب، اندازه گیری مقدار مصرف آب ، غذا و کافئین، سنسور ضربان قلب، برنامه ای برای علاقه مندان به دوندگی به همراه راهنمای صوتی که مختصری از آنچه قراره بهش برسید رو بهتون میگه. اتصال wifi ، حافظه برای موسیقی از دیگر امکانات اونه که البته قابل بروز رسانیه که این بروزرسانی با صرف هزینه انجام میشه. در آخر اگر به دنبال بهترین ساعت هوشمند ورزشی،  منسجم و زیبا با امکانات فراوان هستین Samsung Galexy Watch active 2 می تونه انتخاب خوبی باشه.

 

Sumsung Galexy Watch

 

اگه علاقه مند به خرید این ساعت زیبا هستید میتونید از سایت دیجی کالا توسط همین لینک اقدام کنید.

 

مطالب مرتبط: سه مچ بند پرطرفدار در ایران

 

5. Apple Watch Series 5

برای اینکه این سبد از بهترین ساعت هوشمند ورزشی رو کامل کنیم از ساعت هوشمندی به نام Apple wath series 5  کمک می گیریم. شاید عجیب باشه که شاخص ترین خصوصیت این ساعت های هوشمند قابلیت Always- on display اونه. کاربران برای مدت طولانی از این موضوع ناراضی بودن که چرا Apple از این قابلیت در ساعت های هوشمند خودش استفاده نمی کنه. بالاخره اعتراضات جواب میده و توی این ساعت، ما این قابلیت رو مشاهده می کنیم. قابلیت دیگه ای که بهش اضافه شده قابلیت اندازه گیری طول، عرض، فاصله و ارتفاعه مخصوصا وقتی از نقشه دارین استفاده می کنید. این ساعت هوشمند جدید Apple همچنین قابلیت تماس اضطراری داره که توی 15 کشور قابل استفاده است. بخش خوبش اینجاست که برای استفاده از این قابلیت لازم نیست گوشی هوشمندتون کنارتون باشه.

امکاناتی که برای ورزشکاران ارائه میده زیاد تفاوتی با نسخه های قبلی نداره-Gps، نمایش تماس های دریافتی، ضد آب تا فشاری 5 برابر اتمسفر و چندین امکان دیگه که ارزش وقت و پول گذاشتن رو داره.

 

Apple Watch Series 5

 

اگه علاقه مند به خرید این ساعت زیبا هستید میتونید از سایت دیجی کالا توسط همین لینک اقدام کنید.